Jak poskromić tłum

Rzeczywistość wirtualna wkracza w dziedzinę sportową, wirtualny stadion jako miejsce symulacji zachowania tłumu

Gdy 80 000 kibiców piłkarskich wkracza po raz pierwszy na nowy stadion, należy być przygotowanym na każdą ewentualność. Chcąc dopomóc w uniknięciu tragicznych finałów rozgrywek piłkarskich firma IBM opracowała program symulujący zachowane tłumu podczas meczu i bezpośrednio po nim.

Uroczystości inauguracyjne w nowym centrum rozrywkowym trwały sto dni. Z okazji otwarcia obiektu setki gladiatorów toczyły krwawe walki między sobą oraz z pięcioma tysiącami dzikich zwierząt. Widowisku towarzyszył aplauz 50-tysięcznej publiczności, wypełniającej rzymskie Koloseum do ostatniego miejsca. Można sobie tylko wyobrazić, jak wielki ścisk musiał panować na widowni.

Na trybunach wirtualnego stadionu „Stade de France” udało się posadzić 80 000 fanów futbolu. Dzięki takiej symulacji na prawdziwym obiekcie powinno się uniknąć nadmiernego tłoku widok z zewnątrz

Z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, które będą rozgrywane we Francji w 1998 roku, w pobliżu Paryża zostanie otwarty nowy, wspaniały stadion. Impreza będzie wprawdzie trwać tylko 4 tygodnie, zaś w jednym meczu może uczestniczyć zaledwie 22 graczy, jednak na widowni nie zasiądą „poczciwi” Rzymianie, lecz 80 000 fanów futbolu.