80% firm w Polsce blokuje dostep do Internetu

W kolejnym badaniu D-Link Technology Trend sprawdzono poziom informatyzacji polskich przedsiębiorstw sektora MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) pod kątem dostępu do Internetu i wykorzystania zasobów sieci. Jak się okazało, wśród Polskich firm sektora MŚP, nie ma obecnie ani jednej, która nie posiadałaby łącza internetowego. Jednak biorąc pod uwagę, że firmy te zatrudniają od 50 do 250 osób, przepustowości wykorzystywanych łączy są stosunkowo niskie. Tylko co czwarte przedsiębiorstwo dysponuje łączem szybszym niż 6 Mb/s, a 11% firm wciąż pracuje na łączach do 1 Mb/s.
Petrus działa na terenie kilku miast środkowej i północnej Polski (Chojnice, Toruń, Człuchów, Miastko, Bytów, Czersk i Tuchola), świadcząc usługi dla kilkudziesięciu tysięcy abonentów
Petrus działa na terenie kilku miast środkowej i północnej Polski (Chojnice, Toruń, Człuchów, Miastko, Bytów, Czersk i Tuchola), świadcząc usługi dla kilkudziesięciu tysięcy abonentów

Wraz z popularyzacją usług dostępowych zmienił się także styl komunikacji polskich firm. Obecnie wszystkie firmy MŚP wykorzystują w korespondencji biznesowej pocztę e-maili, prawie 70% używa komunikatorów internetowych, co trzecia firma korzysta z usług Voice over IP, a co szósta prowadzi wideokonferencje.

Polskie firmy zdają sobie sprawę z ogromnych możliwości Internetu jako narzędzia pracy. W większości także chcą by pracownicy nie korzystali z Internetu w celach prywatnych lub rozrywkowych. Z badań D-Link Technology Trend wynika, że przeróżne ograniczenia w korzystaniu z Internetu stosuje 80% firm. Najbardziej popularne są tu blokady komunikacji Peer-2-Peer (65%) oraz konkretnych stron WWW (55%) i portów do gier (50%). Rzadziej pracodawcy blokują komunikatory internetowe (35%), streaming mediów (27%) i prywatną korespondencję e-mail (18%). Co dziesiąta firma całkowicie blokuje pracownikom dostęp do przeglądarek internetowych.

Więcej:blokada