Jak zamienić DOC na PDF

Wiele osób zastanawia się jak zapisać plik Worda do formatu PDF. Odpowiedź jest prostsza, niż myślisz – Office sam w sobie posiada odpowiednie narzędzie.

PDF to uniwersalny format dokumentów, który, w przeciwieństwie do formatu Worda, można odczytać darmowym oprogramowaniem na każdym znanym systemie operacyjnym. Właśnie dlatego istotne dokumenty są PDF-ami, a nie DOCX-ami lub innymi odmianami specyficznymi dla danej aplikacji. Osoby, które chcą zapisać dokumenty w Wordzie do PDF-a szukają na forach specjalnych narzędzi, a tymczasem sam Office już potrafi od jakiegoś czasu tworzyć PDF-y.

Niestety, Microsoft Office nie potrafi tego robić tuż po instalacji – dodatek udostępniony został jako aktualizacja poprzez usługę Windows Update. Osoby, które aktualizują system na bieżąco, mogą pominąć ten akapit. Należy zatem włączyć Panel Sterowania a następnie kliknąć opcję „System i zabezpieczenia” a następnie „Windows Update”. W oknie menadżera aktualizacji należy się upewnić, czy została włączona usługa aktualizowania oprogramowania innego, niż Windows (jeżeli nie będzie, na dole okna wyświetli się propozycja uruchomienia usługi) a następnie zainstalować wszystkie dostępne aktualizacje. Obsługa zapisywania do PDF-ów pojawiła się w dodatku Service Pack 2 dla Office’a 2007.

Po zainstalowaniu wszystkich dostępnych aktualizacji wystarczy kliknąć menu „Office”, a następnie „Zapisz jako” i „PDF lub XPS”.