Microsoft „walczy o przetrwanie”

Dick Brass, który sporą część swojej kariery spędził w Microsofcie, uważa tę firmę za gasnącego giganta. Koncern z Redmond, jego zdaniem, albo zacznie stawiać na innowacyjność, albo zniknie z rynku.

Były wiceprezydent Microsoftu opublikował artykuł na łamach New York Times, w którym krytykuje ostatnie poczynania koncernu i jego stagnację. Jego zdaniem gigant z Redmond jest zagubiony w realiach XXI wieku i postępuje chaotycznie. Jego zdaniem, widać już efekty. Tak jak Windows 7 okazał się znakomitym produktem, tak Windows Internet Explorer wciąż traci rynek, podobnie jak Windows Mobile – ludzie zdecydowanie wolą konkurencję, a to bardzo istotne segmenty rynkowe.

Nie pomaga również struktura wewnątrz firmy. Microsoft dzieli się na kilka mniejszych zespołów, które ze sobą konkurują. Jednak zamiast wzajemnej motywacji rodzi się tylko frustracja, bo dochodzi do przypadków sabotowania lub udaremniania projektów „konkurencji”. To z kolei prowadzi do tego, że ci najbardziej utalentowani zmieniają pracodawcę.

Artykuł dostępny jest na łamach New York Times.