NavRoad Vivo And Sygic FLEET_EU – Andriod 4.0.3 w nawigacji

Sześciocalowy ekran i system Android to nowy pomysł NavRoad na zachęcenie nas do zakupu "multimedialnego systemu nawigacji GPS". Wielofunkcyjny tablet oferuje mapy całej Europy.
Uruchomienie systemu trwa bardzo długo. Start programu do nawigacji nie jest już takim problemem.

Uruchomienie systemu trwa bardzo długo. Start programu do nawigacji nie jest już takim problemem.

Kontrola dokładności mapy w naszym laboratorium wypadła całkiem pomyślnie. Polska: niewielkie braki w punktach szczególnych, brak dokładnej lokalizacji na nowej ulicy w dużym mieście i ulic w małych miejscowościach to w gruncie rzeczy nieduże niedociągnięcia. Dokładność mapy pozostałych krajów Europy na wschodzie i południu jest dobra, a w zachodniej części naszego kontynentu wręcz idealna. Producent przechwala się szybkim przeliczaniem tras. Rzeczywiście nawet długa trasa Szczecin-Rzeszów to nie duży problem, wytyczenie trasy trwało niecałe cztery sekundy. Natomiast jeśli chodzi o odświeżenie map to sprowadza się do kupienia nowego programu i „wrzucenia” nowej karty pamięci przesłanej nam przez producenta.

Przeliczanie nawet tak długiej trasy odbyło się w 'mgnieniu oka', nie ma to jak szybki procesor.

Przeliczanie nawet tak długiej trasy odbyło się w „mgnieniu oka”, nie ma to jak szybki procesor.

Do kabla zasilającego jest podłączone dodatkowo gniazdo USB. To bardzo przydatne rozszerzenie. Możemy podłączyć pendrive’a i oglądać filmy, zdjęcia czy posłuchać muzyki tam zapisanej. Tym lepiej że mamy też do dyspozycji nadajnik FM, zatem możemy dźwięk puścić przez głośniki samochodowe. W to gniazdo można także wpiąć modem 3G. Nie tylko bezprzewodowy Internet będzie wtedy w zasięgu naszej ręki, ale (co nie mniej ważne) będziemy przygotowani aby odbierać informacje o korkach podczas podróży.

Oczywiście użyty system operacyjny pozwala na korzystanie z tego urządzenia jak z małego tabletu. Oprócz multimedialnej rozrywki możemy odebrać tez pocztę, a skorzystanie z Google Play wydaje się naturalnym krokiem. W końcu „Angry Birds” na postoju mogą być nie lada rozrywką. W tym wypadku nie przeszkadza rezystancyjny typ wyświetlacza, rozrywka i tak jest niezła. Mały minus za długi czas uruchomienia. Po całkowitym wyłączeniu (albo rozładowaniu akumulatora) system budzi się dość długo do życia, potem musimy jeszcze zaczekać (na szczęście już nie tak długo) na aplikację do nawigacji.

Wyznaczenie krótszej trasy to wynik jeszcze lepszy. Tak samo szybko jak w modelu pięciocalowym z mapami SygicFLEET.

Wyznaczenie krótszej trasy to wynik jeszcze lepszy. Tak samo szybko jak w modelu pięciocalowym z mapami SygicFLEET.

Większy wyświetlacz na pewno ułatwia korzystanie z nawigacji jak i innych aplikacji, ale też rozmiary urządzenia i jego waga są znaczne. Schowanie nawigacji do kieszeni nie jest w tym wypadku zadaniem trywialnym, ale pozostawienie urządzenia w samochodzie jest ryzykowne. Jeśli zdecydowaliśmy się na NavRoad Vivo to przed nami jeszcze jedna, który z trzech rodzajów potrzebujemy „zwykły”, plus czy And.

Robert Dutkiewicz

NavRoad Vivo And SigicFLEET EU

PLUSY:

Dobre mapy
Funkcje multimedialne
Przeglądarka Internetowa
Android – Google Play
Złącze USB do pendrive’a i modemu 3G
WLAN

MINUSY:
Długi czas uruchomienia i duża waga