Apple traktuje wirtualną rzeczywistość coraz poważniej

Facebook ma swojego Oculus Rifta. Microsoft na razie eksperymentuje w laboratoriach z wirtualną rzeczywistością, rynkowi proponując w zamian rzeczywistość rozszerzoną. A Apple? Firma Tima Cooka udała się na zakupy.

Tim Cook, dyrektor generalny firmy Apple, wyraża coraz bardziej otwarcie swoje zainteresowanie wirtualną rzeczywistością, nie omieszkał o tym przypomnieć przy okazji publikacji ostatniego sprawozdania finansowego swojej firmy. I bez większego rozgłosu, wykorzystując potężny zapas finansowy swojej firmy, kupuje kolejne startupy zajmujące się rozwiązaniami VR.

Najnowszym zakupem Apple’a jest firma Flyby Media, która współpracowała z Googlem podczas prac nad Project Tango, czyli rozwiązaniu pozwalającemu urządzeniu mobilnemu „zrozumieć” otaczającą je przestrzeń i wymiary pomieszczeń i obiektów w niej się znajdujących.

Apple zatrudnił też niedawno Douga Bowmana, profesora informatyki specjalizującego się w badaniach nad wirtualną rzeczywistością. Na razie jednak firma nie chce komentować tych przejęć i angaży.