Takie awarie oprogramowania mogą ucieszyć niejednego pasażera

Mieszkańcy Londynu korzystający z komunikacji miejskiej spodziewali się corocznych, tradycyjnych już podwyżek cen za bilety. Zamiast tego okazało się, że mogą podróżować za darmo. Wszystko z powodu systemu biletującego Oyster, który postanowił zacząć nowy rok potężną awarią.

Na razie nie wiadomo co jest przyczyną awarii systemu biletującego Oyster dla londyńskiej komunikacji miejskiej TfL (Transport for London), ale Londyńczycy wydają się tym nie przejmować. Z powodu awarii wszystkie przejazdy dowolnym środkiem komunikacji są darmowe. A właściwie, to były, bo w momencie publikacji tego materiału władze informowały, że awaria została usunięta i wkrótce zostanie przywrócone normalne biletowanie.

Darmowe przejazdy dotyczyły wszystkich środków transportu, a więc metra, tramwajów i autobusów. Kasowniki i bramki zostały wyłączone na rozkaz dyrekcji, która stwierdziła, że skoro awaria systemu to odpowiedzialność firmy, to pasażerowie nie powinni z tego powodu mieć jakichkolwiek niedogodności.

We’re experiencing technical issues with our Oyster Card readers this morning where customers are unable to touch in or out. 1/2

— TfL Ways to Pay (@TfLWaystoPay) styczeń 2, 2016

We’re working on a fix & customers are being allowed to travel across Tube/Bus/Rail networks. We apologise for this disruption 2/2

— TfL Ways to Pay (@TfLWaystoPay) styczeń 2, 2016