Żegnamy markę „Motorola”

Z początkiem stycznia 2016 roku, firma Lenovo będąca właścicielem Motorola Mobility, wprowadza nowy branding mający na celu wyznaczenie nowych standardów w komunikacji marek znajdujących się w portfolio firmy.

Motorola Mobility, międzynarodowa marka, która w swojej blisko 90-letniej historii udowodniła, że jest jednym z liderów w komunikacji mobilnej i radiowej, w 2014 roku stała się częścią koncernu Lenovo. We wrześniu 2015 roku w ramach nowego działu Lenovo Mobile nastąpiło połączenie działów mobilnych Lenovo z Motorola Mobility celem wykorzystania potencjału każdego z nich dla tworzenia najlepszej oferty mobilnej na rynkach całego świata.

Obecnie firma Lenovo wprowadza nową komunikację swoich marek mobilnych, tj. Motoroli oraz Vibe. Obydwa brandy zostaną skupione w ramach firmy Lenovo, odpowiednio jako: Lenovo moto oraz Lenovo Vibe.

Sama zmiana nazwy z Motorola na moto była już anonsowana poprzez dotychczasowe nazewnictwo produktów, tj. Moto E, Moto G, czy Moto 360. Nie pojawiała się na produktach od wprowadzenia na rynek Moto X w 2013 roku. Wszystkie produkty były sygnowane słynnym i rozpoznawalnym na całym świecie znakiem M nazywanym „emsignia”, który powstał w 1955 roku i przez kolejne lata przeszło kilka zmian stylistycznych. Nazwa Motorola nadal istnieje, ale będzie ona używana bardziej selektywnie. W dalszym ciągu będą także utrzymane marki Droid w Stanach Zjednoczonych oraz Le Meng w Chinach.

Wyraźny podział na dwa sub-brandy w ramach marki Lenovo ma także na celu dywersyfikację oferty produktowej. Nowy branding tworzy jednolita podstawę komunikacji produktów mobilnych produkowanych przez firmę Lenovo i wyróżniających się swoimi rozwiązaniami. Dział badawczo-projektowy Motorola Mobility jest od teraz motorem napędowym dla wszystkich urządzeń mobilnych, które będą wprowadzane na rynek.

Lenovo moto to brand stawiający stawiający na silną identyfikację z użytkownikiem dzięki możliwościom personalizacji urządzeń w myśl zasady, że to właśnie urządzenie powinno dostosować się do swojego użytkownika, a nie odwrotnie.