10 najlepszych technologicznych reklam na Super Bowl 2016

Nie ma drugiego tak wielkiego wydarzenia, które co roku przyciągałoby przed ekrany telewizorów ponad 100 milionów Amerykanów. W trakcie emisji Super Bowl możemy podziwiać reklamy realizowane z olbrzymim rozmachem przez największych gigantów współczesnego świata. Na wyświetlenie swojego małego arcydzieła stać tylko nielicznych - 30-sekundowy klip kosztuje reklamodawcę aż 5 milionów dolarów. W tym zestawieniu prezentujemy Wam 10 najlepszych reklam z branży technologicznej, które wyświetlono podczas 50-finału Super Bowl.

1. Dosięgnąć gwiazd z Audi R8

Z pewnością widzieliście już wiele reklam samochodowych, w których główny bohater przekręcając kluczyki swojego wozu przenosi się do „nowego, wspaniałego świata”. Ale ten klip wywołuje o wiele większe emocje. Astronauta na emeryturze nie potrafi wykrzesać z siebie chęci do życia – w końcu co pozostało mu po podboju kosmosu? Na szczęście do akcji wkracza syn, który zaprasza go na przejażdżkę nowiutkim Audi R8. Mężczyzna przenosi się wspomnieniami do najlepszej chwili swojego życia i razem z synem jest ponownie gotów na podbój – tym razem nie kosmosu, lecz amerykańskich dróg. Do tego mistrzowsko dobrany przebój Davida Bowiego i każdy z oglądających zaczyna tęsknym wzrokiem spoglądać w kierunku oferty niemieckiego producenta…

2. Lokalizacja samochodu w smartwatchu

W zupełnie inny, bo humorystyczny ton uderza reklama Hyundaia Genesis, która skupia się na zaprezentowaniu wyłącznie jednej funkcji samochodu – lokalizatora. Dzięki aplikacji Blue Link na smartwatche właściciele pojazdu mogą nie tylko śledzić jego trasę, ale także zdalnie odpalić silnik, użyć klaksonu, włączyć światła czy odblokować drzwi. Całość wspiera nie tylko obsługę dotykową, ale też komendy głosowe, by móc zrobić jeszcze większe wrażenie na sąsiadach;).

Pojawiła się też druga wersja reklamy, która jest inspirowana ubiegłorocznym filmem „Zjawa” z Leonardo Di Caprio.

3. Człowiek z przyszłości

Innowacyjna jakość obrazu i maksymalnie głęboka czerń według LG stanowią klucz do przyszłości. W reklamie telewizorów OLED zobaczyć możemy gwiazdorski duet – Liama Neesona wraz z synem Michealem. Całość nawiązuje w oczywisty sposób do współczesnego kina science-fiction.

4. Zostań mistrzem Pokemon

Nie dziwcie się, że powyższy klip znalazł się w zestawieniu (swoją drogą, bardzo fajnie trzyma widza w napięciu nie pozwalając odgadnąć czego tak naprawdę dotyczy aż do końca.) W tym roku seria Pokemon nie tylko obchodzi 20-urodziny, ale także zostanie w niej dokonana nie mała rewolucja technologiczna. Na urządzeniach mobilnych już wkrótce pojawi się Pokemon Go, która po raz pierwszy w historii serii zrobi użytek z technologii rozszerzonej rzeczywistości. Gracze będą szukać potworków w fizycznym świecie wykorzystując system GPS, by następnie trenować je i walczyć z pozostałymi rywalami.

5. Alexa, włącz światło!

Czy inteligentny asystent domowy może pomóc w organizacji niezapomnianego przyjęcia? Oczywiście! Nowym wynalazkiem Amazonu zachwyca się w klipie nie tylko Alec Baldwin i Dan Marino – amerykański zawodnik futbolu, ale także piosenkarka Missy Elliot.

6. Niesamowity Intel

Może pod względem montażu nie jest to najlepszy z zaprezentowanych tu reklam, ale uderza w sedno. Od pewnego czasu Intel prowadzi marketingową kampanię „Experience Amazing”, w której prezentuje ciekawe doświadczenia z pogranicza różnych dziedzin życia. E-sport, moda, muzyka, motoryzacja, nauka, bioinżynieria – Intel dobitnie pokazuje, że nie jest już „tylko” producentem układów scalonych i mikroprocesorów.

7. Nowe pieniądze w mieście

Odwieczna walka starego z nowym. Tym razem PayPal przekonuje, że nadszedł koniec papierowych pieniędzy. Wygodny i szybki dostęp do anonimowego konta z każdego miejsca na Ziemi być może kiedyś przyczyni się do zaniku tradycyjnych portmonetek i portfeli, ale póki co to tylko sen PayPala.

8. Kung Fu Panda odkrywa internetowy marketing

Wix od 2006 roku próbuje udowodnić nam, że tworzenie stron internetowych nigdy nie było prostsze. Jeśli 68 milionów użytkowników w 190 krajach nie brzmi przekonująco, być może panda Po z animacji DreamWorksu zaprezentuje lepiej (a na pewno bardziej zabawnie) potęgę portalu.

9. Najdłuższy pościg

To miał być „zwykły” napad na bank, ale nikomu z grupy nie paliło się do pilnowania starego grata przed wejściem. Gdy policja odholowuje źle zaparkowany wóz, przestępcy mają tylko jedną możliwość – „pożyczyć” najnowszą Toyotę Prius. Dzięki szybkości, niewielkiemu spalaniu, kilku technologicznym funkcjom i super cichej pracy Prius zostaje bohaterem, z którym auta amerykańskich stróżów prawa nie mogą konkurować.

10. Ultrasonograf i pojedynek bohaterów

Na koniec dwie luźna propozycja już nie bardzo technologiczne, nie mniej jednak warte zobaczenia. W końcu który geek odmówiłby sobie garści nachosów i puszki Coca-Coli…? 😉