Apple ze wstydem usuwa „error 53”

Apple właśnie publikuje nową wersję iOS-a z linii 9.2, która przywraca sprawność telefonom dotkniętym przez "błąd 53", występujący gdy użytkownik zastosuje nieoryginalne części serwisowe.

Telefony Apple po niedawnej aktualizacji iOS-a… przestały działać. A właściwie, to tylko te z nich, które w serwisie otrzymały nieoryginalne części. To było zamierzone działanie, które miało chronić użytkowników przed fałszerstwami, ze szczególnym naciskiem na Apple Pay. Niektórzy złośliwi uważali, że to tylko metoda na zarabianie jeszcze większych pieniędzy poprzez wymuszanie korzystania wyłącznie z autoryzowanych serwisów. Jakiekolwiek Apple miał motywy, dziś są bez znaczenia. Bo firma poszła po rozum do głowy.

Nowa wersja iOS-a nie demoluje już iPhone’ów z „naruszonymi” modułami Touch ID. Co więcej, Apple twierdzi, że nigdy nie było to jego zamiarem, a mechanizm blokujący telefony w założeniach był przeznaczony tylko do wewnętrznych testów. Osoby, które w wyniku tego błędu musiały zapłacić w autoryzowanym serwisie Apple’a pieniądze, otrzymają ich zwrot. Ciekawe, w jaki sposób to wpłynie na związany ze sprawą pozew zbiorowy