Cyfrowa dystrybucja gier w rozkwicie

Według analityków z Superdata, w miesiącu styczniu cyfrowa sprzedaż gier na świecie osiągnęła poziom 6,3 miliardów dolarów - to 8% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Nie wszystkie segmenty tego rynku radzą sobie jednak równie dobrze.

Największy wzrost sprzedaży odnotował cyfrowy segment gier komputerowych (+ 33%) oraz konsolowych (+30%). Spada natomiast dochód z gier mobilnych i płatnych MMO. Gracze coraz chętniej sięgają po DLC. Przykładowo jeśli chodzi o konsolową wersję FIFA 16, 88% dochodu z jej sprzedaży przypada właśnie na cyfrowe dodatki, co plasuje ją na drugim miejscu konsolowych gier o największej sprzedaży w styczniu. Na pierwszym miejscu znalazło się Call of Duty: Black Ops III – prawdopodobnie ze względu na duże zainteresowanie płatną przepustką sezonową i DLC Awakening. Na kolejnych miejscach znalazły się: GTA V, Destiny i Fallout 4, które także oferują graczom mikropłatności, przepustki sezonowe lub DLC.