iPad Pro pokonał Surface’a

Według najnowszych danych grupy IDC, Apple po raz kolejny okazał się królem tabletów. Jego pierwsza hybryda również poradziła sobie lepiej od konkurencji: w ostatni kwartał 2015 roku firma sprzedała ponad dwa miliony iPadów Pro. Dla porównania, Microsoft sprzedał 1,6 miliona wszystkich odmian Surface'a.

Surface 3, Surface Pro 4 i Surface Book, nawet po wzięciu ich razem do kupy, i tak nie sprzedały się równie dobrze, co iPad Pro, a więc pierwszy tablet hybrydowy w historii Apple’a. Microsoft sprzedał 1,6 miliona Surface’ów, podczas gdy sam iPad Pro to trzy miliony sprzedanych urządzeń, nie licząc reszty tabletów.

Według analiz IDC, światowy rynek tabletów się znacząco skurczył. Wprowadzono na niego 206,8 miliona urządzeń w ubiegłym roku, co oznacza 10,1-procentowy spadek względem poprzedniego. Szczególnym uznaniem cieszą się urządzenia hybrydowe, te sprzedały się dwukrotnie lepiej niż w roku ubiegłym.

Zdaniem IDC, w przewidywalnej przyszłości szczególnym uznaniem cieszyć się będą najpotężniejsze i najdroższe tablety, takie jak Surface Pro czy iPad Pro z uwagi na to, że urządzenia te są w stanie znacznej części konsumentów zastąpić komputer osobisty.