Pierwsza wybrana bitwa smartwatch’y z zegarkami

Według Strategy Analytics po raz pierwszy w historii liczba sprzedanych smartwatchy przewyższyła ilość sprzedanych zegarków szwajcarskich. Do przełomu doszło w ostatnim kwartale 2015 roku.

Z raportu Strategy Analytics wynika, że w czwartym kwartale 2015 roku ogólnoświatowa sprzedaż smartwatchy osiągnęła poziom 8,1 mln sztuk, natomiast szwajcarskie zegarki – dotąd niezrównane pod kątem popularności wśród klientów – sprzedały się w liczbie 7,9 milionów egzemplarzy. Jeśli weźmiemy pod uwagę analogiczny okres w roku ubiegłym okaże się, że względem niego smartwatche zanotowały 316-procentowy wzrost sprzedaży, podczas gdy tradycyjne zegarki zanotowały 5-procentowy spadek.

Do zwycięstwa smartwatchy przyczynił się przede wszystkim Apple Watch, który w krótkim czasie przejął 63% rynku. Analitycy spodziewają się, że wzrost zainteresowania smartwatchami będzie się utrzymywał i w przyszłym roku będziemy mogli liczyć na około 30-procentowy wzrost sprzedaży inteligentnych zegarków.