Nie ma już „wielkiej trójki” polskich operatorów komórkowych

Całkowita baza klientów sieci Play wzrosła do 14,15 mln (+15,2% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 50,0% z 47,3% na koniec 2014 r. Całkowite przychody operacyjne wyniosły 5 363 mln zł, wzrastając o 22,1% rok do roku. Przychody od użytkowników wyniosły 4 102 mln zł, wzrastając o 16,4% rok do roku. Baza abonencka wzrosła o 1 863 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 6,0% w porównaniu z tempem wzrostu odnotowanym w roku 2014, a dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 31 grudnia 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wzrósł do 78,0% populacji.

W 2015 r. Play w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką, czemu towarzyszył wzrost uśrednionego ARPU, co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 50,0% w 4 kwartale 2015 r. w porównaniu z 49,6% w 3 kwartale 2015 r. i 47,3% w 4 kwartale 2014 r.

W 2015 r. do wzrostu skorygowanego zysku EBITDA przyczynił się dalszy wzrost bazy abonentów kontraktowych, która w 2015 r. zwiększyła się o 1 259 tys. netto.

Wyniki Play za 4 kwartał 2015 r. oraz pełny rok obrotowy 2015