Sony opatentowało niesamowitą rękawicę do VR

Ciekawy patent odnaleziony w sieci pokazuje, w jaki sposób może zostać zorganizowana wzajemna komunikacja między otoczeniem i rękawicą oraz rękawicą a goglami VR.
Opatentowany przez Sony kontroler w formie rękawiczki opiera się na dwóch podstawowych systemach analizujących działania użytkownika. Pierwszy z nich to czujnik badający położenie poszczególnych palców, ich ruchy i sposób ułożenia w przestrzeni. Drugi system to wbudowane w poszczególne fragmenty rękawiczki czujniki dotykowe. No i jest jeszcze oczywiście moduł służący do przekazywania gromadzonych na te dwa sposoby danych do gogli VR, tak aby ruchy wykonywane ręką przekładały się na to, co widzimy w wirtualnej rzeczywistości.

W opisie urządzenia, a nawet w rysunkach poglądowych można doszukać się pewnych podobieństw w stosunku do pokazanego przez Sony kontrolera Move, sprzedawanego razem z PS3, ale jego działanie jest znacznie bardziej zaawansowane, obejmujące znacznie więcej możliwości. Jak czytamy: użytkownik rękawiczek może je wykorzystywać do dotykania przedmiotów, podnoszenia obiektów, odczuwania ich powierzchni, naciskania na nie, ściskania, rzucania nimi, a także do wykonywania gestów i ruchów, które spowodują określone interakcje.

Jakie to będą interakcje? Chociażby takie:

Cóż, teraz oczywiście musimy poczekać, aby stwierdzić, ile z pomysłów zaprezentowanych we wniosku patentowym rzeczywiście zostanie wykorzystanych w konkretnym urządzeniu. Warto jednak zauważyć, że to, co pokazuje patent Sony, wydaje się nie tylko sensowne, ale i w pełni możliwe do zrealizowania w ramach współcześnie istniejących technologii.