Takiego sojuszu się nie spodziewaliśmy!

Huawei Consumer Business Group (BG) razem Leica Camera AG ogłosiły początek strategicznej współpracy. Partnerstwo firmy technologicznej i fotograficznej ma "zredefiniować współczesną fotografię smartfonową".

W 2012 roku Huawei został trzecim na świecie producentem smartfonów, których sprzedaż w 2015 roku przekroczyła 100 mln. Huawei jako pierwsza chińska firma pojawiła się w prestiżowym rankingu Interbrand Best Global Brands w 2014 roku, by w 2015 roku, kiedy to na rynek wprowadzone zostały Huawei Watch i Huawei P8, zająć 88 miejsce. Od dziś Huawei będzie budować swój sukces z Leica Camera – jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie fotografii. Współpraca ma zaowocować zupełnie nowymi produktami, które mają zachwycić konsumentów.

Od ponad 100 lat Leica Camera to jeden z najlepszych producentów aparatów fotograficznych klasy premium. Leica tworzy lekkie aparaty, wykorzystywane przez pasjonatów i pionierów ulicznej fotografii. Firma dostarcza także światowej klasy soczewki optyczne. Czerwone logo Leica jest symbolem niemieckiej technologii, która dzięki swojej inżynierii optycznej i rzemiosłu, wciąż przyciąga nowe pokolenia konsumentów.

Współpraca Huawei i Leica obejmować będzie badania, rozwój produktów, ich projektowanie oraz inżynierię, a także obszar marketingu i dystrybucji detalicznej. Więcej szczegółów dotyczących partnerstwa będzie udostępnianych na bieżąco.