Trzy tablety od Lenovo z serii TAB3

Na targach MWC chiński producent zaprezentował m.in. nowe tablety z serii TAB3, które zostały zoptymalizowane pod potrzeby rodzin i sektora biznesowego.

Wiele osób w rodzinie często korzysta z tego samego tabletu, aby grać, oglądać wideo i zasoby internetu. Modele TAB3 7 i 8 ułatwiają wspólne dzielenie się tabletem, oferując tryby dla wielu użytkowników i inne praktyczne funkcje. Dla najmłodszych przewidziano specjalny tryb dziecięcy z opcjami bezpiecznego przeglądania stron internetowych oraz ograniczania dostępu do urządzenia w określonych godzinach i dniach tygodnia. Tryby dla wielu użytkowników pozwalają na dzielenie się tabletem z zachowaniem indywidualnego tła, aplikacji oraz poczty e-mail.

Dbając o zdrowie dzieci i zapobiegając niekorzystnemu wpływowi niebieskiego światła z ekranu urządzenia na oczy, tablety TAB3 7 i TAB3 8 zostały wyposażone w technologię adaptacji wyświetlania, która odfiltrowuje światło o tej barwie. Wyświetlacz może dostosowywać obraz i dźwięk w zależności od tego, na co patrzy użytkownik. Automatycznie reguluje także jasność i kolor na podstawie wykrywanego przez czujniki oświetlenia zewnętrznego.

TAB3 7 posiada czterordzeniowy procesor 1,0 GHz, 1 GB RAM-u, 8 lub 16 GB pamięci wewnętrznej z możliwością rozszerzenia, dwie kamery: 2 MP z przodu i 5 MP z tyłu oraz baterię pozwalającą na 9 godzin pracy. Oprócz łączności Bluetooth i Wi-Fi opcjonalnie możemy zdecydować się na LTE. TAB3 7 charakteryzuje się ponadto 7-calowym ekranem o rozdzielczości 1024 x 600 pikseli oraz powłokę hyrdofobową, dzięki której użytkownik może korzystać z niego w kuchni, łazience czy podczas deszczu (IP-52).

TAB3 8 to z kolei ośmiocalowy tablet z ekranem o rozdzielczości 1280×800 p, czterordzeniowym procesorem 1,0 GHz, 1 lub 2 GB RAM-u, 16 GB pamięci wewnętrznej z możliwością rozszerzenia i baterią pozwalającą na pracę do 8 godzin. Reszta parametrów pozostaje bez zmian, za wyjątkiem powłoki hydrofobowej – ten model nie jest w nią wyposażony.

Lenovo TAB3 10 Business pracuje pod kontrolą systemu oraz aplikacji dedykowanych do zastosowań biznesowych. Funkcja Android for WorkTM oferuje specjalne profile biznesowe, a także wyższy poziom zabezpieczeń i łatwość zarządzania tabletem, który ma fabrycznie zainstalowane aplikacje przydatne w pracy, tj. Android for Work, sklep Google Play for Work oraz Kiosk Mode umożliwiający konfigurację TAB3 10 Business jako interaktywnego kiosku. Urządzenie to obsługuje także branżowe rozwiązania do zarządzania pracą w klasie, punktem sprzedaży i internetową opieką medyczną. Produkt dodatkowo zaspokaja oczekiwania użytkowników związane z wytrzymałością, bowiem jest przystosowany do użytkowania w trudnych warunkach, o czym świadczy certyfikat odporności na kurz i zachlapania IP52 oraz zastosowanie technologii P2i, a także odpornego na zadrapania panelu wykonanego ze szkła Gorilla Glass 3.

Oprócz 10-calowego ekranu o rozdzielczości 1920 x 1200 pikseli znajdziemy tu czterordzeniowy procesor MediaTek 1,3 GHz, 2 lub 3 GB pamięci RAM, 32 lub 64 GB pamięci wewnętrznej z możliwością rozszerzenia, baterię pozwalającą na 12 godzin pracy oraz dwie kamery – o rozdzielczości 8MP i 5 MP.

Wszystkie opisane urządzenia wejdą do sprzedaży w czerwcu 2016 roku w następujących cenach:

  • TAB3 10 Business – 199 USD (Wi-Fi), 249 USD (2 GB/LTE) i 299 USD (3 GB/LTE)
  • TAB3 7 – 79 USD (Wi-Fi), 99 USD (8 GB/LTE) i 129 USD (16 GB/LTE)
  • TAB3 8 – 99 USD (Wi-Fi) i 149 USD (LTE)