AMD ma aż 83% udziałów w rynku systemów VR!

Firma AMD zdobyła 83% udziałów w światowym rynku systemów VR zapewniając tym samym konsumentom i deweloperom wiodące rozwiązania do systemów wirtualnej rzeczywistości.

Dziś na Game Geverlopers Conference 2016 firma AMD podkreśliła swoją dominację na rynku systemów wirtualnej rzeczywistości. Zaprezentowano nowe rozwiązania sprzętowe i programowe dla ekosystemu VR, a także przedstawiono nowy program certyfikacji układów graficznych, który ułatwia konsumentom i twórcom treści wdrażanie i zakup technologii VR.

Firma AMD cały czas odgrywa główną rolę na polu wirtualnej rzeczywistości — powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i głównych architekt w Radeon Technologies Group w firmie AMD. —

Dzięki naszym wysiłkom zmierzającym do rozwijania ekosystemu VR więcej ludzi na całym świecie ma dostęp do tej technologii. Dzieje się to przy okazji wdrażania sieci kafejek VR-owych w Chinach, współpracy z Oculus Rift i HTC Vive, a także poprzez partnerstwa z twórcami treści z branży gier komputerowych, rozrywki, edukacji, nauki, medycyny, dziennikarstwa i kilku innych.

Firma AMD uruchomiła programy certyfikacji układów graficznych „Radeon VR Ready Premium” i „Radeon VR Ready Creator” dzięki czemu wirtualna rzeczywistość jest łatwiej dostępna dla konsumentów i twórców. Nadchodzące układy graficzne Polaris i nagradzana technologia AMD LiquidVRTM uczynią jeszcze bardziej zaawansowanymi karty graficzne przewidziane do VR.

Rozwój ekosystemu wirtualnej rzeczywistości

  • Wiodący udział w rynku – ok. 83% wskaźnik udziałów oznacza, że technologia AMD napędza przytłaczającą większość domowych systemów VR na świecie. To w części zasługa faktu, że rozwiązania AMD napędzają zdolne do obsługi systemów VR konsole do gier, jakie mają już domach miliony ludzi w skali globu.
  • Siła napędowa dla wysokiej klasy systemów VR 2016 roku – AMD współpracuje z producentami zestawów Oculus Rift i HTC Vive Pre, aby zapewnić ekosystemowi tworzonemu przez technologie RadeonTM możliwość wykorzystania pełni potencjału tych niezwykle wyczekiwanych produktów.
  • Współpraca mająca na celu stworzenie nowych rodzajów rozwiązań – AMD współpracuje z Sulon Technologies Inc. przy opracowywaniu zestawu Sulon QTM, który jest pierwszym i jedynym systemem VR i AR w formie „wszystko w jednym”, który nie musi być podłączony do innego urządzenia i jest od razu gotowy do gry. Sprzęt ten wykorzystuje układy graficzne RadeonTM wraz z technologią AMD LiquidVRTM i tym samym zapewnia płynną i responsywną rozrywkę w warunkach VR i AR. Sulon QTM to zestaw, który umożliwia użytkownikom bez wysiłku skorzystać z możliwości rzeczywistości rozszerzonej, a następnie bezproblemowo przenieść się do świata wirtualnego.
  • Wysokiej klasy doznania VR nie tylko w grach – AMD współpracuje z wiodącymi organizacjami i instytucjami, aby zaprezentować możliwości wirtualnej rzeczywistości poza grami. Wśród nich są firmy z branży medycznej, rozrywkowej, edukacyjnej, mediów, szkoleń, symulacji i innych. Rezultaty tych wysiłków są dostrzegalne już teraz w projektach takich jak „Neuro VR Experience” firmy General Electric, który symuluje aktywność mózgu, „Story of Orville and Wilbur” przygotowanemu przez The Smithsonian Museum, czy też ostatnio ogłoszonej współpracy z Associated Press mającej na celu zaszczepić VR na grunt reportaży i dziennikarstwa.

Rozwój technologii dla wysokiej klasy systemów wirtualnej rzeczywistości

  • Następna generacja układów graficznych zoptymalizowana do środowiska VR – AMD zaprezentowało dzisiaj po raz pierwszy nadchodzący układ graficzny Polaris 10, który napędzał zestaw HTC Vive Pre w demie Aperture Science Robot Repair przygotowanym przez firmę Valve. To inżynieryjna konstrukcja układu przygotowanego w procesie FinFET 14 nm zoptymalizowanego do DirectX® 12 i wirtualnej rzeczywistości, który wprowadza szereg ulepszeń względem dotychczasowych rozwiązań AMD, w tym obsługę monitorów HDR, wiodącą sprawność energetyczną i 4. generacji architekturę Graphics Core Next (GCN).
  • Coraz szersze wykorzystanie technologii AMD LiquidVRTM będącej częścią otwartej inicjatywy GPUOpen – AMD LiquidVRTM to technologia, która pomaga pokonać problemy powstające przy przygotowywaniu treści, uzyskaniu właściwego komfortu i kompatybilności w warunkach VR, dzięki czemu branża może zbliżyć się do ideału realizmu w grach i aplikacjach. Technologia ta jest dziś wykorzystana przez twórców oprogramowania VR – od twórców zestawów VR, jak Oculus czy HTC, przez programistów odpowiedzialnych za przygotowywanie silników do gier, po samych deweloperów opracowujących treści.

Ułatwienia w implementacji i zakupie systemów VR przez konsumentów oraz twórców

Firma AMD ogłosi dziś nowy program certyfikacji układów graficznych dla systemów VR, co pozwoli producentom OEM, firmom budującym komputery oraz partnerom wykorzystującym układy graficzne (AIB, add-in-board) natychmiastowo zakomunikować konsumentom, które z produktów z rodziny RadeonTM mogą być wykorzystane do uzyskania niesamowitych doznań VR wraz z zestawami Oculus Rift i HTC Vive.

  • Rozwiązania „RadeonTM VR Ready Premium” do niezwykłych doznań VR – certyfikowane karty graficzne RadeonTM klasy R9 290 i wyższe, a także wykorzystujące je komputery, są od dziś upoważnione do określania mianem „RadeonTM VR Ready Premium”. „Zoptymalizowane dla VR systemy takie jak HP ENVY Phoenix zostały skonfigurowane specjalnie pod kątem jakości, wydajności i mocy obliczeniowej mogącej zapewnić niesamowite doznania w świecie wirtualnym — powiedział Kevin Frost, wiceprezes i główny menedżer w dziale systemów dla klientów indywidualnych w firmie HP Inc. — HP współpracuje z AMD, aby dostarczyć na rynek komputer gotowy do systemów wirtualnej rzeczywistości, które nie będzie wymagać dalszej obsługi przed uruchomieniem takich zestawów. Program RadeonTM VR Ready Premium pomoże konsumentom wybrać właściwy sprzęt do VR.”
  • Rozwiązania „RadeonTM VR Ready Creator” dla profesjonalistów, projektantów i deweloperów – tytuł ten określa niezrównaną wydajność i wiodącą w branży skalę innowacji, która daje twórcom i projektantom treści VR niesamowicie potężne narzędzie deweloperskie. Otrzyma go nadchodząca karta graficzna, co w połączeniu z możliwościami zestawu narzędzi (SDK) AMD LiquidVR, stanie się wyznacznikiem najwyższej wydajności zarówno na polu tworzenia, jak i konsumowania treści przez profesjonalistów VR.

Cóż, wygląda na to, że AMD robi wszystko, aby zdominować kolejną generację sprzętu do grania w wirtualnej rzeczywistości. Jak na te statystyki odpowie Nvidia? Czy w obozie „zielonych” wybuchnie panika?