AMOLED traci na ekskluzywności

Pojawiły się w 2008 roku i zachwyciły pierwszych konsumentów: wyświetlacze AMOLED fantastycznie sprawdzały się w każdych warunkach oświetleniowych. Były jednak dość kosztowne. Na szczęście to odchodzi do przeszłości.

Motorola, Samsung, Nokia… to właśnie te firmy przyczyniły się do popularyzacji wyświetlaczy organicznych w telefonach komórkowych. Technologia AMOLED zapewnia bardzo wysoki kontrast, żywe kolory i niskie zużycie energii, przynajmniej w porównaniu do tańszych wyświetlaczy LCD, których jedyną zaletą, poza ceną, pozostaje precyzja w odwzorowaniu kolorów.

Producenci AMOLED-owych wyświetlaczy jednak cały czas doskonalą swoje procesy technologiczne, a Samsung Display jest już w stanie produkować je na tyle wydajnie, że obniżył ceny do poziomu tych obowiązujących w wyświetlaczach LCD. A to z kolei oznacza, że AMOLED-y będą mogły pojawiać się nawet w tańszych telefonach komórkowych. Pytanie ile producentów zdecyduje się na przesiadkę pozostaje jednak otwarte.