EA zarobiło na DLC i mikropłatnościach ponad miliard dolarów

Zawartość dodatkowa przyniosła EA w ubiegłym roku 1,3 miliarda dolarów przychodu. Połowę z tego stanowią przychody z wirtualnych kart Ultimate Team w grach sportowych.

Podczas konferencji dla inwestorów Blake Jorgensen z EA przyznał, że najmocniejszą stroną cyfrowego biznesu jest sprzedaż DLC. – „Od samego początku byliśmy liderem we wprowadzaniu cyfrowej zawartości do gier, co napędziło rentowność naszej działalności. Z pośród wszystkich dodatków cyfrowych – przepustek sezonowych, map do gier itp – naszym największym sukcesem są karty Ultimate Team” – przyznał Jorgensen.

Po raz pierwszy karty Ultimate Team zostały wprowadzone do gier w serii FIFA, jednak szybko stały się najmocniejszym elementem innych gier sportowych – Madden NFL i NHL. Gracze mogą narzekać na taki rodzaj zdobywania wirtualnych zawodników, ale nic nie zmienia faktu, że to właśnie Ultimate Team przynosi rocznie EA 650 milionów dolarów przychodu, a więc połowę całkowitego przychodu pochodzącego ze sprzedaży z dodatków cyfrowych.