Strumieniowanie muzyki to najbardziej dochodowy model jej dystrybucji

To była tylko kwestia czasu, dla wielu jednak jest to nadal wielkim zaskoczeniem. Z raportu RIAA (zrzeszenie amerykańskich wydawców muzyki), który dotyczy sprzedaży muzyki w 2015 roku wynika, że strumieniowanie przyniosło wydawcom najwięcej zysków.

Strumieniowanie 34,3%, zakup muzyki online – 34%, sprzedaż fizycznych nośników – 28,8% – tak w Stanach w 2015 rozłożyły się przychody ze sprzedaży muzyki. Pamiętacie ten płacz, zgrzytanie zębów i prognozy, że serwisy oferujące nielimitowane strumieniowanie albumów w zamian za stały, miesięczny abonament puszczą wytwórnie z torbami? Cóż, wytwórnie te w 2015 roku zanotowały nawet wzrost przychodów. Co prawda o zaledwie 0,9%, ale to nadal wzrost.

Jeśli chodzi o twarde dane, to równie ciekawe jest to, że w porównaniu z 2014 rokiem, zyski ze strumieniowania muzyki wzrosły o 52,3%. Ma to oczywiście wiele wspólnego z pojawieniem się nowych usług, takich jak Apple Music, czy Tidala, ale najważniejsza jest oczywiście tendencja wzrostowa (Spotify chwaliło się zaledwie wczoraj, że z płatnego abonamentu korzysta już 30 milionów użytkowników seriwsu).