Facebook jak Netflix?

Do sukcesu platform VOD takich jak Netflix czy Amazon Prime Video przyczyniły się nie tylko ceny i bogate katalogi treści wideo, ale przede wszystkim oryginalne, dostępne na wyłączność seriale. Najnowsze plotki sugerują, że Facebook planuje także pójść ich przykładem.

Trudno powiedzieć, czy Netflix stałby się tak popularny gdyby nie tworzone przez niego, oryginalne seriale takie jak Orange is the New Black, House of Cards, Stranger Things itp. Amazon także doskonale zdaje sobie sprawę, że to właśnie dostępne na wyłączność perełki przyciągają przed ekrany kapryśnych widzów – stąd inwestycja milionów dolarów w The Grand Tour.

Wiemy, że Facebook od pewnego czasu kładzie duży nacisk na promocję materiałów wideo w swoim serwisie (live streaming, zdjęcia w formie slideshow itp.). Teraz serwis społecznościowy szuka kolejnych pomysłów, na rozwinięcie sekcji wideo. Według najnowszych plotek Facebook chce zainwestować w tworzenie oryginalnych seriali, treści gamingowych i wydarzeń sportowych. Z potencjalnymi producentami i studiami telewizyjnymi prowadzi już rozmowy w tej sprawie Ricky Van Veen, współzałożyciel serwisu College Humor, który dołączył do zespołu Facebooka w tym roku.