Google Hire

Google Hire – nowy serwis rekrutacyjny

Hire zsynchronizuje dane, pochodzące ze wszystkich aplikacji G Suite oraz z samej platformy. Uprości komunikację i ułatwi planowanie kolejnych spotkań z kandydatami.

Wbrew wcześniejszym oczekiwaniom Hire nie jest konkurencją dla popularnego LinkedIna. Platforma Google ma pomagać głównie rekruterom w utrzymaniu porządku w procesie rekrutacji. W jednym miejscu będą oni mieli dostęp do korespondencji e-mail, dokumentów, biografii i harmonogramu spotkań kandydatów starających się o pracę. Ponieważ Hire zintegrowany jest z pakietem G Suite, wszelkie usługi Google, takie jak Kalendarz, Gmail czy Dokumenty, będą automatycznie synchronizowane. Użytkownik samodzielnie opracuje kolejne kroki procesu rekrutacji np. będzie mógł przygotować test dla programisty czy prezentację dla potrzeb marketingu. W ten sposób rekruter łatwiej zaplanuje kolejne rozmowy,  a także wyeksportuje dane i przygotuje ich wizualizacje.

Z Google Hire mogą już korzystać amerykańskie przedsiębiorstwa zatrudniające mniej niż 1000 pracowników. Nie wiadomo kiedy platforma zostanie udostępniona globalnie ani ile będzie kosztował miesięczny dostęp do usługi. Według Google statystyczna firma potrzebuje średnio 52 dni na znalezienie odpowiedniego kandydata na stanowisko, a na same rozmowy kwalifikacyjne wydaje się około 4 tysięcy dolarów (ok. 14 500 zł). Hire ma skrócić czas i obniżyć koszty tego procesu.

Największym serwisem łączącym pracodawców i osoby szukające pracy jest LinkedIn. W trzecim kwartale 2016 roku zarejestrowanych w nim było 467 milionów aktywnych użytkowników. Od czerwca 2016 roku LinkedIn należy do Microsoftu, który zakupił go za niebagatelną kwotę 26 miliardów dolarów. | CHIP

Źródło: https://hire.google.com/