Plastik, chipy i coraz mniej miejsca dla kierowcy

Internationale Automobil-Ausstellung to przestrzeń, o której można opowiadać na tysiąc sposobów. Zapraszam na spacer po targowych zakamarkach tropem koncepcyjnych aut i technologicznych detali, które zaciekawiły mnie na IAA.

Wielka wystawa samochodowa, jedno z najważniejszych takich wydarzeń na świecie, oficjalnie startuje jutro (14 września). Teraz targi oglądają m.in. ludzie z branży motoryzacyjnej i dziennikarze. Na co możecie trafić, jeśli wybierzecie się do Frankfurtu w ciągu najbliższych 10 dni?

Celebryta – Mercedes-AMG Project One, samochód za blisko 2,3 miliona euro, skonstruowany w oparciu o technologie z Formuły 1. Na dachu z tzw. płetwą rekina.

Wnętrze komputera? Nie, silnika.

Samochód koncepcyjny The Living Body marki Plastic Omnium.

Samsung na targach motoryzacyjnych – z bateriami dla aut elektrycznych.

Kokpit futurystycznego Volkswagena.

„Powiększony dron” Mercedesa.

Plastikowe części zamienne. Jeszcze raz Plastic Omnium.

Autonomiczny mikrobus pokazowy Continental – tu w wirtualu, ale jeździ też testowo po ulicach Frankfurtu.

Samochód z QR-kodem.

Elektroniczny fotel Leoni – z czujnikami, przełącznikami i diodami.

Samochód koncepcyjny Yanfeng.

Nie tylko wizualnie efektowny silnik Mercedesa.

Porsche Targa – smartfunkcje, elektronika, systemy? A jakie to ma znaczenie…?

To wszystko i wiele więcej do zobaczenia w centrum Frankfurtu na targach IAA. Wydarzenie potrwa od 14 do 24 września.

Tutaj przeczytacie naszą relację, w której opisujemy technologiczne rozwiązania w premierowych autach światowych producentów. | CHIP