animal crossing: pocket camp

Animal Crossing: Pocket Camp – mobilny kemping od Nintendo

Fot. Nintendo
Nintendo długo broniło się przed mobilnymi produkcjami, ale sukces Pokemon Go udowodnił producentowi, że można na smartfonowych grach sporo zarobić. W drugiej połowie listopada na iOS i Androida trafi kolejna gra będąca mobilną odsłoną konsolowego hitu. W "Animal Crossing: Pocket Camp" gracze wcielą się w zarządców kempingu.

Japoński producent w końcu zdecydował się zdradzić konkretne informacje na temat swojej następnej, mobilnej gry. „Animal Crossing: Pocket Camp” to zaprojektowana specjalnie z myślą o smartfonach symulacyjna gra rekreacyjna, w której gracz wciela się z zarządzcę kempingu. Jego zadaniem będzie zbieranie surowców pod rozbudowę kolejnych atrakcji, konstruowanie mebli i poszukiwanie określonych przez przyjaznych mieszkańców lasu przedmiotów. Gracz będzie mógł łapać robaki, łowić ryby i handlować z innymi postaciami. Nie zabraknie także namiastki trybu multiplayer – gracze będą mogli odwiedzać obozowiska swoich znajomych i przekazywać im także wirtualne obiekty. Rozgrywkę najlepiej prezentuje poniższy film.

Trójwymiarowa i kolorowa produkcja idealnie wpasowuje się w stylistykę serii, która zadebiutowała na konsoli Gamecube w 2001 roku. „Animal Crossing: Pocket Camp” będzie oferowane za darmo z opcją mikropłatności, a jej premiera zaplanowana jest na drugą połowę listopada.

Choć pierwotnie Nintendo bardzo opierało się przed takim modelem biznesowym, to po sukcesie swojej ostatniej gry, Fire Emblem: Heroes, zmieniono zdanie. Okazało się bowiem, że ta dość niszowa produkcja choć została pobrana co prawda tylko 15 milionów razy, a zatem znacznie mniej w stosunku do 150 milionów pobrań Super Mario Run, to przyniosła firmie więcej zysków. Gracze najwyraźniej wolą wydawać niewielkie kwoty wewnątrz aplikacji, niż płacić krocie za odblokowanie pełnej gry (pełna wersja Super Mario Run kosztuje ponad 40 zł).

„Animal Crossing: Pocket Camp” to piąta już gra Nintendo wydana na urządzenia mobilne. Do tej pory największym hitem sprzedażowym okazało się Pokemon: Go. Aplikacja zarobiła 800 milionów dolarów w ciągu zaledwie 110 dni od premiery. | CHIP

Źródło: pocketcamp.com