Byli pracownicy CD PROJEKTU RED pisz─ů o chaosie w firmie

W sieci pojawi┼éy si─Ö wpisy programist├│w, zatrudnionych wcze┼Ťniej w polskim studiu. Pojawiaj─ů si─Ö te┼╝ doniesienia, ┼╝e gra "Cyberpunk 2077" b─Ödzie gotowa dopiero w przysz┼éej dekadzie. R├│wnocze┼Ťnie kurs akcji firmy spad┼é o 10 procent.

Zarzuty znalaz┼éy si─Ö w serwisie Glassdoor. To platforma rekrutacyjna, z kt├│rej korzysta wielu producent├│w gier. Komentarze s─ů tam co prawda anonimowe i trzeba je traktowa─ç z ostro┼╝no┼Ťci─ů, ale w wypowiedziach pada wiele szczeg├│┼é├│w. Wed┼éug tych relacji w CD PROJEKCIE RED panuje chaos. Problemem ma by─ç du┼╝a rotacja i masowe odej┼Ťcia lider├│w zespo┼é├│w programistycznych. To mo┼╝e by─ç wa┼╝ne, bior─ůc pod uwag─Ö skal─Ö przedsi─Öwzi─Öcia, jakim jest przygotowywany od kilku lat „Cyberpunk 2077”.┬áDo niepokoj─ůcych doniesie┼ä postanowili odnie┼Ť─ç si─Ö przedstawiciele firmy. Poni┼╝ej znajdziecie o┼Ťwiadczenie wsp├│┼étw├│rcy CD PROJEKTU, Marcina Iwi┼äskiego i szefa studia, Adama Badowskiego.

Iwi┼äski i Badowski pisz─ů w komunikacie, opublikowanym na Twitterze:

W 2015 roku przy „Wied┼║minie 3” pracowa┼éo ponad 200 specjalist├│w. Od tamtego czasu zwi─Ökszyli┼Ťmy t─Ö liczb─Ö i ci─ůgle szukamy kolejnych os├│b do wsp├│┼épracy. Oczywi┼Ťcie ┼╝e ludzie odchodz─ů. Zawsze ┼╝yczymy im jak najlepiej, szanujemy ich decyzje o opuszczeniu studia i wys┼éuchujemy uwag, kt├│re wskazuj─ů jako powody odej┼Ťcia.┬áCi─ůgle pracujemy nad tym, aby RED by┼éo dobrym miejscem pracy dla wszystkich. Mamy jednak tak┼╝e zestaw warto┼Ťci, kt├│re definiuj─ů to, kim jeste┼Ťmy i w jaki spos├│b pracujemy.

Je┼Ťli przejrzymy ostatnie wpisy na Twitterze CD PROJEKTU RED, zobaczymy wiele ofert pracy. Komentatorzy zwracaj─ů te┼╝ uwag─Ö na relatywnie niskie zarobki w polskim studiu jak na bran┼╝─Ö gier. Wed┼éug przeciek├│w, programi┼Ťci zarabiaj─ů tam od 1 do 3 tysi─Öcy dolar├│w. Liderzy zespo┼é├│w mog─ů liczy─ç na nieco wy┼╝sze p┼éace od 4 do 6 tysi─Öcy dolar├│w. W polskich warunkach to do┼Ť─ç dobre warunki, jednak w por├│wnaniu do wynagrodzenia u konkurencyjnych, ┼Ťwiatowych wydawc├│w nie s─ů to ju┼╝ wysokie stawki.

Zapowiedziany w 2012 roku „Cyberpunk 2077” to dziej─ůce si─Ö w przysz┼éo┼Ťci RPG. Znacz─ůco r├│┼╝ni si─Ö od dotychczasowych produkcji CD PROJEKTU. Studio skupi┼éo si─Ö w ostatnim czasie na premierze „Wied┼║mina 3”, a tak┼╝e na dodatkach: „Serca z kamienia” oraz „Krew i wino”, kt├│re odnios┼éy mi─Ödzynarodowy sukces. Ze wzgl─Ödu na te tytu┼éy grupa programist├│w zosta┼éa przesuni─Öta do prac nad „Wied┼║minem”. Szefowie firmy zapewniali jednak niedawno, ┼╝e wszystko w produkcji nowej gry toczy si─Ö w┼éa┼Ťciwie.

„Cyberpunk 2077” to jednak nie „Wied┼║min w kosmosie” i REDengine 3 ma powa┼╝ne ograniczenia. Nowa gra CD PROJEKTU b─Ödzie otwartym ┼Ťwiatem z du┼╝─ů liczb─ů broni oraz gad┼╝et├│w takich jak egzoszkielety. Jak na opowie┼Ť─ç z przysz┼éo┼Ťci przysta┼éo, b─Ödziemy mieli te┼╝ do dyspozycji pojazdy, r├│wnie┼╝ lataj─ůce – plus tryb multiplayer. Te za┼éo┼╝enia sprawiaj─ů, ┼╝e wiele element├│w silnika trzeba by┼éo napisa─ç na nowo. Ale faktem jest, ┼╝e producent od pocz─ůtku bardzo ostro┼╝nie podchodzi┼é do daty premiery „Cyberpunka”, nie podaj─ůc konkretnego terminu. W zwiastunie z 2013 roku na ko┼äcu pojawia si─Ö, jak pami─Ötacie, napis: „coming: when it’s ready”. | CHIP