Facebook eksperymentuje z VR-em na osi czasu

Efektem prac jest możliwość uruchomienia aplikacji VR bezpośrednio na Facebooku, zarówno w przeglądarce internetowej, jak i w mobilnej wersji. Na pierwszy ogień poszła niewielka gra, która przenosi nas do wnętrza chaty w dżungli (gdzie rozgrywać się będzie akcja sequela filmowego “Jumanji”). Możemy w niej nie tylko rozglądać się swobodnie w 360 stopniach, ale też uruchamiać dodatkowe materiały wideo, czy zbierać wirtualne przedmioty. Osoby, które nie mają gogli VR, także mogą uruchomić “doświadczenie”.
facebook vr
facebook vr

https://www.facebook.com/DwayneJohnson/posts/10156169305289384

Firma Oculus na swoim blogu pochwaliła się także innymi opublikowanymi “doświadczeniami”, korzystającymi z React VR, czyli integracji Facebooka z aplikacjami VR firm zewnętrznych. W ten sam sposób możemy przespacerować się po wystawie, poświęconej starożytnemu Egiptowi w British Museum lub obejrzeć kolekcję obrazów z wczesnego renesansu w National Gallery – w Londynie.

Aplikacje VR wbudowane w Facebook to naturalne rozwinięcie idei 360-stopniowych filmów, które zadebiutowały na tej platformie w czerwcu 2016 roku. Dwa lata wcześniej serwis społecznościowy przejął firmę Oculus VR, twórcę gogli Oculus Rift, które mocno wpłynęły na rozwój tej technologii. Większa liczba materiałów z wirtualną rzeczywistością, dostępnych w tak popularnym miejscu, jakim jest Facebook, może wyjść całej branży tylko na dobre.

Jeśli nie macie jeszcze gogli VR, możecie rozpocząć od najprostszych konstrukcji, przeznaczonych na smartfony. | CHIP