facebook vr

Facebook eksperymentuje z VR-em na osi czasu

Fot. Facebook
Aktor Dwayne Johnson, znany jako The Rock, opublikował na swoim profilu interaktywne "doświadczenie" VR. Zostało ono opracowane z myślą o technologii, nad którą serwis Marka Zuckerberga wraz z firmą Oculus pracowały od dawna.

Efektem prac jest możliwość uruchomienia aplikacji VR bezpośrednio na Facebooku, zarówno w przeglądarce internetowej, jak i w mobilnej wersji. Na pierwszy ogień poszła niewielka gra, która przenosi nas do wnętrza chaty w dżungli (gdzie rozgrywać się będzie akcja sequela filmowego „Jumanji”). Możemy w niej nie tylko rozglądać się swobodnie w 360 stopniach, ale też uruchamiać dodatkowe materiały wideo, czy zbierać wirtualne przedmioty. Osoby, które nie mają gogli VR, także mogą uruchomić „doświadczenie”.

Check out this cool, new technology that we are proud to launch with Facebook and Oculus!! JUMANJI is the first film to…

Opublikowany przez Dwayne The Rock Johnson na 17 listopada 2017

Firma Oculus na swoim blogu pochwaliła się także innymi opublikowanymi „doświadczeniami”, korzystającymi z React VR, czyli integracji Facebooka z aplikacjami VR firm zewnętrznych. W ten sam sposób możemy przespacerować się po wystawie, poświęconej starożytnemu Egiptowi w British Museum lub obejrzeć kolekcję obrazów z wczesnego renesansu w National Gallery – w Londynie.

Aplikacje VR wbudowane w Facebook to naturalne rozwinięcie idei 360-stopniowych filmów, które zadebiutowały na tej platformie w czerwcu 2016 roku. Dwa lata wcześniej serwis społecznościowy przejął firmę Oculus VR, twórcę gogli Oculus Rift, które mocno wpłynęły na rozwój tej technologii. Większa liczba materiałów z wirtualną rzeczywistością, dostępnych w tak popularnym miejscu, jakim jest Facebook, może wyjść całej branży tylko na dobre.

Jeśli nie macie jeszcze gogli VR, możecie rozpocząć od najprostszych konstrukcji, przeznaczonych na smartfony. | CHIP