Do 31 stycznia u偶ytkownicy Blog.pl maj膮 czas na przeniesienie tre艣ci

Fot. Nick Youngson
Powsta艂y 17 lat temu serwis skupia internaut贸w z ca艂ej Polski. Publikuj膮 w nim tak偶e znani. Od 2014 roku portal ma jednak coraz mniej ods艂on. Teraz jego w艂a艣ciciel, Onet-RAS Polska, podj膮艂 decyzj臋 o zamkni臋ciu witryny.

Serwis Blog.pl 31 stycznia zostanie wy艂膮czony. Jego u偶ytkownicy dostaj膮 powiadomienia mailowe z informacj膮, 偶e do tego dnia mog膮 skopiowa膰 swoje wpisy na dysk komputera lub przenie艣膰 do innego serwisu blogowego. Poniewa偶 od 2011 roku serwis dzia艂a na silniku WordPressa, u偶ytkownikom naj艂atwiej b臋dzie przej艣膰 w艂a艣nie na t臋 platform臋. Cz臋艣膰 z prowadz膮cych popularne blogi dostanie propozycje wsp贸艂pracy z Onetem.

Blog.pl to kilkaset tysi臋cy blog贸w o r贸偶nej tematyce (graf. CHIP)

Na pocz膮tku XXI wieku mo偶liwo艣膰 prowadzenia w艂asnego bloga bez znajomo艣ci jezyka html by艂a du偶ym wydarzeniem. Pisz膮cy mogli korzysta膰 m.in. z szablon贸w graficznych.聽Portal ostatecznie przegra艂 jednak konkurencj臋 z serwisami spo艂eczno艣ciowymi, do kt贸rych przenios艂a si臋 znaczna cz臋艣膰 dyskusji w sieci.

Sw贸j blog naj艂atwiej b臋dzie przenie艣膰 do WordPressa (graf. WordPress)

Stron臋 w 2001 roku uruchomili Adam Wojtkiewicz i Bart艂omiej Pogoda. 5 lat p贸藕niej Blog.pl przej臋艂a Grupa Onet. Popularno艣膰 serwisu ros艂a a偶 do 2014 roku. Wtedy witryna zanotowa艂a rekordowe 20 milion贸w ods艂on. W tym roku jest zdecydowanie gorzej – Blog.pl ma mniej ni偶 7 milion贸w klikni臋膰. Ro艣nie te偶 liczba kont tworzonych tylko pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Inne serwisy wykorzystuj膮 popularno艣膰 platformy i tworz膮 artyku艂y jedynie po to, aby umie艣ci膰 w nich linki do swoich stron.

Mimo wszystko wydaje si臋, 偶e blogosfera nie zniknie. Ju偶 znacznie wcze艣niej wieszczono jej koniec, a internetowe „pami臋tniki” przetrwa艂y. Cho膰 m.in. przypadek Blog.pl pokazuje, jak du偶ym wyzwaniem聽 dla tego typu stron s膮 media spo艂eczno艣ciowe. Na 艣wiecie ci膮gle popularne pozostaj膮 serwisy w rodzaju WordPressa, Blogspotu czy uruchomionego 5 lat temu Medium. Ten ostatni, za艂o偶ony przez tw贸rc贸w Twittera, ma popularyzowa膰 dziennikarstwo blogowe, skupiaj膮ce si臋 na d艂u偶szych, wyczerpuj膮cych tekstach. Dzi艣 jednak wielu u偶ytkownik贸w woli za艂o偶y膰 stron臋 pod w艂asnym adresem, aby 艂atwiej by艂o j膮 promowa膰 w sieciach spo艂eczno艣ciowych. | CHIP