Snapchat oddzieli posty znajomych od wpisów publicznych nadawców

Do tej pory Snapchat wyświetlał materiały od znajomych obok treści dostarczanych przez firmy i profesjonalnych wydawców – dokładnie tak, jak robi to chociażby Facebook czy Instagram. Nowa wersja aplikacji, która stopniowo udostępniana jest kolejnym użytkownikom aplikacji, oddzieli jedne od drugich. Teraz, gdy uruchomimy Snapchata, przechodząc w lewo od głównego ekranu, zobaczymy wszystkie wiadomości prywatne i tzw. stories przesłane przez znajomych. A przechodząc w prawo przejdziemy do sekcji discover, czyli miejsca zawierającego treści pochodzące od wydawców i osób publicznych.
snapchat
snapchat

Zacieranie granic między profesjonalnymi twórcami treści a znajomymi było ciekawym eksperymentem w internecie, ale wywoływało też pewne efekty uboczne (w postaci fake newsów) i sprawiało, że czuliśmy się, jakbyśmy musieli występować dla naszych przyjaciół, a nie po prostu wyrażać siebie – możemy przeczytać na blogu Snapchata.

snapchat
Nowy układ Snapchata ma trzy główne okna: znajomych, aparatu i odkryć (fot. Snapchat)

Lekkiej modyfikacji uległa też sekcja znajomych. Teraz do prezentowania listy czatu wykorzystane zostaną algorytmy sztucznej inteligencji, które na podstawie częstotliwości kontaktu z daną osobą, przesuną ją wyżej na liście. Podobnie zadziała też sekcja odkryć, gdzie w pierwszej kolejności proponowane będą materiały, które powinny spodobać się użytkownikowi na podstawie tego, co oglądał wcześniej.

Snapchat pojawił się we wrześniu 2011 roku. Główną ideą aplikacji jest udostępnianie selfie zdobionych efektami z rozszerzonej rzeczywistości, które można oglądać jedynie przez określony przez wysyłającego czas (od 1 do 10 sekund). Zdjęcia lub krótkie filmiki można publikować publicznie, bądź udostępniać tylko wybranym osobom. Snapchata można bezpłatnie zainstalować zarówno na smartfonach z Androidem np. Xiaomi Redmi Note 4 (sprawdź aktualne ceny), jak i na iPhone’ach np. najnowszym iPhonie 8 (sprawdź aktualne ceny). Z danych pochodzących z maja 2017 roku wynika, że z aplikacji aktywnie korzysta około 166 milionów osób. | CHIP