Ubisoft udost─Öpnia kod serwer├│w „World in Conflict”

Fot. Ubisoft
Producent strategii czasu rzeczywistego opublikował na licencji open source kod źródłowy serwerów swojego RTS-a w serwisie GitHub. Dzięki temu gra może zyskać nowe życie.

Ubisoft wy┼é─ůczy┼é serwery „World in Conflict” w 2016 roku. Teraz jednak firma pokaza┼éa kod ┼║r├│d┼éowy, kt├│ry ka┼╝dy mo┼╝e pobra─ç i swobodnie modyfikowa─ç, a nawet uruchamia─ç w┼éasne serwery. Aby uruchomi─ç kod b─Ödziecie potrzebowali znajomo┼Ťci C++, CMake i MySQL. Kod ┼║r├│d┼éowy jest w wielu miejscach przestarza┼éy i wymaga na przyk┼éad starszej, 32-bitowej wersji MySQL. Ponadto w serwisie GitHub mo┼╝na znale┼║─ç te┼╝ opis w jaki spos├│b uruchomi─ç serwer. Pom├│c mo┼╝e te┼╝ spo┼éeczno┼Ť─ç Massgate zgromadzona w serwisie Reddit.

Popularny RTS zyska nowe ┼╝ycie dzi─Öki spo┼éeczno┼Ťci (fot. Ubisoft)

Do 23 grudnia dost─Öpny jest za darmo klient gry, „World in Conflict: Complete Edition”. To strategia czasu rzeczywistego (RTS), kt├│rego akcja opisuje alternatywn─ů wizj─Ö historii. Wyprodukowana przez Massive Entertainment gra przedstawia konflikt zbrojny pomi─Ödzy Zwi─ůzkiem Radzieckim a Zachodem. Gracz ma do dyspozycji zar├│wno piechot─Ö jak i pojazdy bojowe i lotnictwo.

Gra doczeka┼éa si─Ö wielu modyfikacji spo┼éeczno┼Ťci. Bardzo mo┼╝liwe, ┼╝e publikacja kodu ┼║r├│d┼éowego o┼╝ywi tytu┼é. Gracze i tw├│rcy modyfikacji dzi─Ökuj─ů w internecie za wspania┼éy prezent gwiazdkowy. Spo┼éeczno┼Ť─ç ju┼╝ zabra┼éa si─Ö za prac─Ö nad uruchomieniem serwer├│w, a tak┼╝e odtworzenie oryginalnego portalu. Czy┼╝by Ubisoft przygotowywa┼é si─Ö w ten spos├│b na premier─Ö drugiej cz─Ö┼Ťci swojego RTS-a w przysz┼éym roku? | CHIP