Ubisoft udostępnia kod serwerów „World in Conflict”

Fot. Ubisoft
Producent strategii czasu rzeczywistego opublikował na licencji open source kod źródłowy serwerów swojego RTS-a w serwisie GitHub. Dzięki temu gra może zyskać nowe życie.

Ubisoft wyłączył serwery „World in Conflict” w 2016 roku. Teraz jednak firma pokazała kod źródłowy, który każdy może pobrać i swobodnie modyfikować, a nawet uruchamiać własne serwery. Aby uruchomić kod będziecie potrzebowali znajomości C++, CMake i MySQL. Kod źródłowy jest w wielu miejscach przestarzały i wymaga na przykład starszej, 32-bitowej wersji MySQL. Ponadto w serwisie GitHub można znaleźć też opis w jaki sposób uruchomić serwer. Pomóc może też społeczność Massgate zgromadzona w serwisie Reddit.

Popularny RTS zyska nowe życie dzięki społeczności (fot. Ubisoft)

Do 23 grudnia dostępny jest za darmo klient gry, „World in Conflict: Complete Edition”. To strategia czasu rzeczywistego (RTS), którego akcja opisuje alternatywną wizję historii. Wyprodukowana przez Massive Entertainment gra przedstawia konflikt zbrojny pomiędzy Związkiem Radzieckim a Zachodem. Gracz ma do dyspozycji zarówno piechotę jak i pojazdy bojowe i lotnictwo.

Gra doczekała się wielu modyfikacji społeczności. Bardzo możliwe, że publikacja kodu źródłowego ożywi tytuł. Gracze i twórcy modyfikacji dziękują w internecie za wspaniały prezent gwiazdkowy. Społeczność już zabrała się za pracę nad uruchomieniem serwerów, a także odtworzenie oryginalnego portalu. Czyżby Ubisoft przygotowywał się w ten sposób na premierę drugiej części swojego RTS-a w przyszłym roku? | CHIP