facebook

Wa偶na zmiana na Facebooku

Organizacje, firmy i osoby, kt贸re wykorzystuj膮 sie膰 spo艂eczno艣ciow膮 do gromadzenia lajk贸w, b臋d膮 mia艂y pod g贸rk臋. Facebook og艂osi艂, 偶e rozpocznie blokowanie tzw. engagement baits i ich autor贸w.

Facebook ju偶 dawno przesta艂 by膰 tym, czym mia艂 pozosta膰 – narz臋dziem do komunikacji pomi臋dzy znajomymi. Obecnie to w du偶ej mierze platforma marketingowa. Z pewno艣ci膮 wielu z was widzi na Facebooku mn贸stwo wpis贸w dotycz膮cych zbierania lajk贸w, czy „ankiety”, w kt贸rych g艂osuje si臋 emotikonami. Chodzi o to, 偶eby sk艂oni膰 u偶ytkownik贸w do zaanga偶owania.

Facebook m贸wi: „do艣膰”. Gigant wkr贸tce b臋dzie kara艂 wymuszaj膮cych tzw. engagement baits, czyli autor贸w tre艣ci, kt贸re nie informuj膮, tylko prowokuj膮 reakcje. Wszystko co zach臋ca do komentowania, oznaczania i lajkowania, a ma na celu jedynie zwi臋kszenie widoczno艣ci tre艣ci danego wydawcy – mo偶e zosta膰 zablokowane.

Facebook walczy z "engagement bait"
Zaprezentowane przez Facebooka przyk艂ady nachalnych tre艣ci (graf. Facebook)

Nie 艂ud藕my si臋 jednak, 偶e oto Facebook sta艂 si臋 moralnym mentorem spo艂eczno艣ci online i wzi膮艂 na siebie ci臋偶ar oddzielania ziaren (tre艣ci warto艣ciowych) od plew (wszelkich engagement baits). Usuwanie wpis贸w typu „podziel si臋 t膮 wiadomo艣ci膮 z przyjaci贸艂mi, a wygrasz wycieczk臋” pozwoli portalowi mocniej promowa膰 w艂asne reklamy. Je偶eli jaka艣 osoba lub firma zechce mie膰 wi臋kszy zasi臋g b臋dzie musia艂a za to zap艂aci膰.聽Profile, kt贸re zostan膮 ukarane za publikowanie wpis贸w-zach臋t, odzyskaj膮 sw贸j zasi臋g, je艣li zrezygnuj膮 z wymuszania zaanga偶owania i wr贸c膮 do tre艣ci wysoko ocenianych przez u偶ytkownik贸w. | CHIP