CES 2018: Vuzix Blade – pierwsze okulary AR z Alexą na pokładzie

Google Glass za sprawą swoich ograniczeń, designu i wysokiej ceny nie przyjęły się na rynku konsumenckim. Amerykańska firma Vuzix wierzy jednak, że można to zmienić. Vuzix Blade mają być przede wszystkim wygodnymi okularami z obsługą AR, które jako pierwsze na rynku zostaną zintegrowane z Alexą. Asystentka głosowa Amazonu będzie na głos odpowiadać na pytania, tak jak ma to miejsce na innych rodzajach urządzeń mobilnych, ale też wyświetlać odpowiednie obrazy. Jeśli więc na przykład zapytamy okulary o pogodę, Alexa nie tylko odpowie, jakiej aury możemy się spodziewać, ale też wyświetli na soczewkach stosowne informacje.
vuzix blade
vuzix blade

Istotną zaletą Vuzix Blade jest fakt, że nie rzucają się one w oczy, tak jak Google Glass – wyglądają jak zwykłe okulary przeciwsłoneczne (w sprzedaży pojawią się także wersje ze szkłami korekcyjnymi). Spektrum ich możliwości możecie zobaczyć na powyższym filmie – rozszerzoną rzeczywistość można wykorzystać do nawigacji, wyświetlania powiadomień, wyszukiwania informacji w sieci, rozmów głosowych czy nagrywania wideo. To jednak tylko początek przygody – prezes firmy, Paul Travers, podkreśla, że wiąże nadzieje z Alexą i widzi przyszłość w jasnych barwach. W planach jest ścisła integracja obydwu technologii. Za przykład podaje się tu chociażby możliwość wykonania zdjęcia produktowi i automatyczne zamówienie go na Amazonie.

Niestety okulary nie są samodzielnym urządzeniem – wymagają integracji ze smartfonem pracującym z Androidem lub iOS-em. Zaletą może okazać się natomiast cena wynosząca 1000 dol. (ok. 3500 zł), a zatem o prawie 800 dol. niższą niż Google Glass Enterprise Edition. Producent ma także nadzieję, że już w przyszłym roku uda się obniżyć cenę produktu do 500 dol.

Vuzix nie jest debiutantem rynku urządzeń związanych z AR. Już w 2013 roku firma wprowadziła na rynek model M100, będący konkurencją dla Google Glass. W 2015 roku 30 proc. udziałów firmy przejął Intel. | CHIP