psychasec ces

„Przenieś się do nowego, lepszego ciała” – kusiły hostessy

Dwa, realistycznie wykonane modele ludzkiego ciała przykuwały uwagę odwiedzających stoisko PsychaSec - firmy zajmującej się transferem świadomości. Czy przespaliśmy jakąś rewolucję technologiczną? Bynajmniej. To po prostu jedna z najbardziej oryginalnych promocji Netflixa ostatnich lat.

Na targach CES w Las Vegas wystawia się co roku mnóstwo nieznanych firm, które nie tylko oferują gotowe już produkty z zakresu elektroniki użytkowej, ale też prezentują koncepcje, nad którymi dopiero pracują. W tym roku tłum odwiedzających kłębił się m.in. na stoisku tajemniczej korporacji PsychaSec, na którym można było zobaczyć dwa bardzo realistycznie wyglądające manekiny. Ubrane na biało hostessy wyjaśniały zainteresowanym, że są to sztuczne ciała, do których już za parę lat, będzie można przenieść własną świadomość, by odzyskać młodzieńczą sprawność, zyskać niebanalną urodę i przy okazji przedłużyć sobie życie. W zasadzie w nieskończoność.

psychasec ces
Przedstawiciele PsychaSec wspominali też o chipie, na który można przegrać wszystkie wspomnienia (fot. The Verge)

I tylko fani cyberpunka uśmiechali się na stoisku pod nosem. PsychaSec nie istnieje. Jest to wymyślona korporacja, która pojawi w „Modyfikowanym węglu”, najnowszym serialu Netflixa, będącego adaptacją bestselleru Richarda Morgana (tu znajdziecie powieść). Stoisko, choć wykonane niezwykle wiarygodnie, było tylko sprytna reklamą wysokobudżetowej produkcji. Serial pojawi się na platformie Netflix już 2 lutego.

Nie jest to pierwsza oryginalna akcja promocyjna Netflixa. Wcześniej w dość zabawny sposób promowano polityczny serial „House of Cards” w Australii. Stoisko na targach CES to jednak marketing wyższego poziomu. | CHIP