sam ubisoft

Ubisoft prezentuje swojego asystenta głosowego

Fot. Ubisoft
Francuski producent gier wideo stworzył czat bota o nazwie Sam. Sztuczna inteligencja została wbudowana w aplikację Ubisoft Club. Z asystentem można komunikować się tekstowo oraz przez komendy głosowe.

Wyobra┼║cie sobie, ┼╝e logujecie si─Ö do ulubionej gry, a w tym momencie asystent g┼éosowy wyg┼éasza nast─Öpuj─ůcy komunikat: „Cze┼Ť─ç kolego, widz─Ö, ┼╝e uruchomi┼ée┼Ť Rainbow Six: Siege. Ostatnio przegra┼ée┼Ť mecz na mapie parku. Naucz─Ö ci─Ö, jak radzi─ç sobie znacznie lepiej”. Nast─Öpnie otrzymujecie zgrabny tutorial z YouTube’a dotycz─ůcy tej w┼éa┼Ťnie mapy. Jeste┼Ťcie ciekawi, ile jeszcze zosta┼éo wam do ko┼äca gry? Sam te┼╝ udzieli na to pytanie odpowiedzi, wymieniaj─ůc przy okazji, co jeszcze mo┼╝ecie zdoby─ç. Czekacie z niecierpliwo┼Ťci─ů na gr─Ö? Sam przeka┼╝e najnowsze doniesienia, gdy tylko takowe zostan─ů opublikowane w sieci. Brzmi fajnie? Z perspektywy gracza – nawet bardzo. Minus jest tylko jeden – Sam wspiera wy┼é─ůcznie gry Ubisoftu, zatem jego przydatno┼Ť─ç uzale┼╝niona jest g┼é├│wnie od tego, czy interesuj─ů was tytu┼éy francuskiego producenta.

Asystent g┼éosowy nie jest niezale┼╝n─ů aplikacj─ů – jest elementem Ubisoft Club. Na razie mog─ů z niego korzysta─ç wy┼é─ůcznie mieszka┼äcy Kanady i nie wiadomo, kiedy udost─Öpniony zostanie szerszemu gronu graczy. Pod wzgl─Ödem technicznym Sam korzysta z procesu uczenia maszynowego, wi─Öc z czasem b─Ödzie lepiej rozumia┼é intencje swoich u┼╝ytkownik├│w. Ju┼╝ teraz jednak jego mo┼╝liwo┼Ťci s─ů niez┼ée – asystent rozpoznaje akronimy, a nawet potrafi odpowiedzie─ç w formie ┼╝artu np. zapytany o to, czy pracuje dla DedSecu (hakerska korporacja w grze „Watch Dogs”) odpowie – „Je┼Ťli powiedzia┼ébym „nie”, musia┼ébym sk┼éama─ç. Ale je┼Ťli powiem „tak”, przeprowadz─ů atak DDOS i wyma┼╝─ů mnie z serwer├│w, wi─Öc…”.

Sztuczna inteligencja jest w modzie. Rynek asystent├│w g┼éosowych szybko si─Ö rozwija i jak grzyby po deszczu wyrastaj─ů kolejne inteligentne czat boty o mniejszych lub wi─Ökszych zastosowaniach. Wed┼éug ostatnich statystyk z samych tylko g┼éo┼Ťnik├│w pokroju Amazon Echo czy Google Home korzysta w USA 128 proc. wi─Öcej os├│b ni┼╝ przed rokiem. | CHIP