AMD traci jednego z dyrektor贸w – nast臋pny transfer do Intela?

Chris Hook to nie tylko dyrektor marketingu, ale te偶 do艣wiadczony specjalista od uk艂ad贸w graficznych. Zajmowa艂 si臋 m.in. kartami Radeon Vega, z AMD by艂 zwi膮zany 12 lat. Ju偶 wiadomo, 偶e zast膮pi go Sasa Marinkovic.

AMD opuszcza kolejna osoba silnie zwi膮zana z uk艂adami graficznymi.聽Pod koniec ubieg艂ego roku z firmy odszed艂 Raja Koduri, cz艂owiek od lat pracuj膮cy nad Radeonami. Chris Hook ostatnio pe艂ni艂 funkcj臋 dyrektora ds. globalnego marketingu produktowego, ale przez wiele lat by艂 zwi膮zany w艂a艣nie z uk艂adami graficznymi „czerwonych”, nawet jeszcze przed przej臋ciem ATI przez AMD.聽Odej艣cie Hooka jest o tyle zaskakuj膮ce, 偶e swoje ostatnie stanowisko w Advanced Micro Devices zajmowa艂 ledwie od jesieni. Wcze艣niej odpowiada艂 m.in. z wprowadzenie kart Radeon Vega.

Radeon Vega RX Nano demonstrowany przez Hooka w sierpniu 2017 roku (fot. Wccftech)

Jakie b臋d膮 dalsze losy Chrisa Hooka? Zainteresowany o艣wiadczy艂, 偶e poinformuje o swoich planach w ci膮gu najbli偶szych kilku tygodni. Na razie najcz臋艣ciej mo偶na spotka膰 si臋 z opini膮, kt贸r膮 i ja uwa偶am za do艣膰 wiarygodn膮, 偶e Hook mo偶e zasili膰 zesp贸艂 ds. GPU Intela. „Niebiescy” pracuj膮 nad uk艂adem o kodowej nazwie Arctic Sound, kt贸ry ma by膰 pierwsz膮 od dawna, niezale偶n膮 kart膮 graficzn膮 Intela.

AMD ma ju偶 nowego dyrektora marketingu produktowego. To Sasa Marinkovic, dot膮d odpowiedzialny za marketing software’u. M.in. za jego spraw膮 firmie uda艂o si臋 znacz膮co poprawi膰 opini臋 na temat sterownik贸w kart Radeon. Marinkovic prac臋 dla ATI rozpocz膮艂 w 1996 roku jako kierownik projektu ASIC. 10 lat p贸藕niej ju偶 w AMD zaj膮艂 si臋 dzia艂aniami marketingowymi, g艂贸wnie tymi zwi膮zanymi z produktami dla desktop贸w.

A Chris Hook przyszed艂 do kanadyjskiego ATI Technologies w 2001 roku. W 2004 zosta艂 szefem dzia艂u PR na rynek EMEA (Europe, the Middle East and Africa) oraz Indii. Po przej臋ciu ATI przez AMD w 2006 obj膮艂 stanowisko szefa marketingu dla GPU w AMD. W pa藕dzierniku ubieg艂ego roku obj膮艂 wspomniane wy偶ej stanowisko dyrektora ds. globalnego marketingu produktowego. | CHIP