Bez Wi-Fi w pociągach Intercity?

Jak donosi dziennik „Rzeczpospolita” wygasła czteroletnia umowa pomiędzy operatorem T-Mobile a PKP Intercity. W ramach umowy operator komórkowy zainstalował w 300 wagonach pasażerskich urządzenia sieciowe i udostępnił usługę nazwaną „Hot Spot T-Mobile”. Choć trwają jeszcze rozmowy, przewoźnik kolejowy uruchomił już własny dostęp do sieci. Warto dodać, że usługa nie działała w najdroższych pociągach pednolino. Przyczyną były, jak ustaliła „Rzeczpospolita”, warunki umowy z firmą Alstom, będącą dostawcą składu pendolino.

Według danych przekazanych dziennikowi przez T-Mobile w ciągu czterech lat działania usługi, pasażerowie skorzystali z Wi-Fi 2 mln razy, średni czas sesji trwał 131 minut, przesłano około 300 terabajtów danych.

– W związku z zakończeniem umowy z T-Mobile, PKP Intercity uruchomiło własny system umożliwiający dostęp do internetu. Na tę chwilę Wi-Fi dostępne jest w około 150 wagonach – wyjaśnia „Rzeczpospolitej”.

Obsługę Wi-Fi w wagonach Intercity przejęła spółka PKP Telkol. Na jej stronie znajduje się informacja o  tym, na jakich trasach można znaleźć wagony z dostępem do Wi-Fi.