Dzień Singla dniem rekordowej sprzedaży

Jak donosi serwis „Bloomberg” tegoroczny Dzień Singla był wyjątkowo udany dla chińskiej spółki Alibaba Group Holding Ltd, do której należy m.in. sklep internetowy Aliexpress. 24 godziny wyprzedaży przyniosły przychód w wysokości 25,3 miliarda dol., czyli ponad 83 mld złotych. To o 39 proc. więcej rok do roku. 

Kupujący złożyli łącznie 812 mln zamówień. A 167 sprzedawców odnotowało zamówienie na poziomie miliona sztuk towaru. 6 kupujących dokonało zakupów za ok. 150 mln. dol. To znaczy, że były to prawdopodobnie sieci handlowe, które również zamierzały skorzystać z okazji.

W każdej sekundzie system płatności Alipay o obsługiwał 256 tys. transakcji. Najwięcej transakcji pochodziło z z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Australii, Niemiec i Korei Południowej.