Sztuczna inteligencja obsłuży klientów inPost

Chatbot „Paczucha’ to nowe rozwiązanie firmy InPost oparte na sztucznej inteligencji. Wystarczy napisać do firmy za pomocą Messengera na Facebooku. Aby poznać status przesyłki, wystarczy wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np. „Jaki jest status przesyłki nr…” lub „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?”. Chatbot opowiada błyskawicznie, choć rozmowa z nim jest zbyt błyskotliwą konwersacją. Zdarza się, że „Paczucha” nie potrafi pomóc, automatycznie proponuje więc połączenie z infolinią, czat z konsultantem, albo odwiedzenie strony WWW.

Zastosowanie sztucznej inteligencji to przełomowa zmiana. Upraszczamy i sprowadzamy korzystanie z usług logistycznych do poziomu okienka w smartfonie zgodnie z filozofią: być jak najbliżej klienta. Staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, nawet w gorącym okresie przedświątecznym – komentuje dla serwisu BusinessInsider Rafał Brzoska, założyciel i Prezes Zarządu Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost. I dodaje: – Jako pierwsi wprowadziliśmy kilka rozwiązań, które później zostały skopiowane przez konkurencję. Już teraz użytkownicy Paczkomatów i usług kurierskich nie wyobrażają sobie, że moglibyśmy funkcjonować bez BOK działającego na portalu Facebook. Staramy się prowadzić możliwie jak najbardziej otwartą komunikację z naszymi klientami. Wprowadzenie do serwisu sztucznej inteligencji pozwoli na uzyskiwanie w czasie rzeczywistym odpowiedzi na kierowane do nas zapytania.