Dysk zewnętrzny – instalacja programów

Opublikowane w: Pamięci masowe


  • Uczestnik
    Punkty: 2 332
    radzio1980 w #508733

    Witam, Panowie zwracam się do was z zapytaniem dotyczącym instalacji programów lub np. gier na zewnętrznym dysku do laptopa. Czy jest taka możliwość i czy będą działać programy które zainstaluje na tym dysku zewnętrznym? Bo co do systemu operacyjnego to już wiem że takiej możliwości nie ma. Pozdrawiam:)


    Uczestnik
    Punkty: 22 002
    grzegorz129 w #570683

    Jesli chodzi o programy to oczywiscie. Musisz sie jednak liczyc z tym, ze jak odepniesz dysk i dpolaczysz do inego komputera zapewne programy nie beda dzialac. Jesli jednka chcesz uzywac go na tym laptopie to nie ma przeciwskazan. Natomiast kwestia systemu na dysku usb jest troche plynna – raz sie udaje a raz nie. Mozna bez problemu postawic linuksa jak i po kombinacjach XP ale generlanie imho to troche bez sensu;p


    Uczestnik
    Punkty: 2 332
    radzio1980 w #570689

    @grzegorz129 – dziękuję za odp. dobrze że programy można instalować na dysku zewnętrznym, co do systemu to pozostanę przy tradycyjnej instalacji. Dysk będę używał tylko na jednym laptopie. Sugeruję by temat już zamknąć. Pozdrawiam


    Uczestnik
    Punkty: 743
    tempest w #570690

    Wydaje mi się że tu główną barierą jest BIOS. Jeśli przy starcie systemu poprawnie wykruwa urządzenie USB to nie ma przeciwwskazań aby zainstalować na nim system. Oczywiście wadą takiego rozwiązania będzie to że cały system będzie działał wolnie (dane z plików swapowych będą przesyłane do RAMu po USB).


    Uczestnik
    Punkty: 22 002
    grzegorz129 w #570743

    tempest – bariera nie jest bios a sekwencja startowa systemu. Chodzi o to ze przy bootowaniu system nakazuje biosowi przkeazac jemu kontrole nad sprzetem. Gdy to zrobi laduje sterowniki. Problem w tym ze windows po przekazniu kontroli zapedza siebie w kozi rog. Nie ma jak zaladowac sterownikow poniewaz odcial mu sie dostep do jego dysku;] Linux radzi sobie tak ze sterowniki ma w jadrze a jadro zrzuca do ramu. Tym cudem nie przezkadza mu utrata dostepu do dysku na chwile;) Jesli zas chodzi o szybkosc to predkosc usb to relane 40MB/s – jesli ma sie dobra przlotke do hdd to nie bedzie to wcale wolenijsze niz ide. Teraz zaczyna sie zadomawiac sata, nie tylko w pc ale i w laptopach – wtedy to juz kompletnie problem predkosci nie istnieje.


    Uczestnik
    Punkty: 18 990
    kruper11 w #570745

    instalacja OS`u na dysku podłaczonym poprzez interfejs USB 2.0 nie ma kompletnie sensu gdyż port ten ma bardzo ograniczoną prędkośc przesyłu, generalnie takie typy dysków nadają się głównie jako magazyn danych np filmy muzyka obrazy itp… nie powinieneś na tym dysku trzymać systemu odradzął bym takze gry, bierz pod uwagę ze mimo iż laptopy mają powolne dyski zazwyczaj 5400obr. min to sa znacznie szybsze i co ważniejsze jeszcze mają duzo krótszy czas dostepu do danych mierzony w milisekundach, mozesz zbadać predkość dysku USB programami takimi jak HDTach lub HDtune i sprawdzić jaki jest średni transfer oraz czas dostępu, ale daje sobie uciac głowę ze bedzie on sporo wyższy niż 20ms a to oznacza klapę i okropną wydajnośc w aplikacjach, które z tego dysku będą czynnie korzystać, lepszym rozwiazaniem jest podpiecie dysku poprzez specjalny interfejs eSATA ktory jest zancznie szybszy i umożliwia przesły z predkosciami, które przekraczają wydajnosc przeciętnego HDD dla laptopa, minusem jest to ze nie kazda płyta i laptop ma takie wyjscie a do tego urzadzenia zewn. wyposazone w eSATA na kablu są bardzo drogie…


    Uczestnik
    Punkty: 22 002
    grzegorz129 w #570770

    kruper11 – z laski swojej wejdz na wikipedie i poczytaj. USB 2.0 wcale nie jesy wolne. Moj dysk w PC ma predkosc ok. 35-40MB/s. Za pomoca przelotki na USB wyciaga ok 28-30MB – czy to zbyt malo? Nie sadze. eSATA nie jest wcale drogie – nioe ma tam zadnej elektroniki, eSATA to tylkjo inne gniazdo.


    Uczestnik
    Punkty: 743
    tempest w #570774

    Mało:) W przypadku czytania filmów przesył masz właściwie w jedną stronę natomiast w przypadku systemu operacyjnego dane latają po kabelku w obu kierunkach – z dysku do ramu z ramu na dysk. Zatem te kilka brakujących MB może robić różnicę:) Dodatkowo dyski zewnetrzne często szybko wchodzą w stan uśpienia (czy jak to się fachowo nazywa) przez co ponowne rozpedzenie talerzy zajmuje im dodatkowe cenne sekundy. Taki przypadek mam w trakcie odtwarzania filmu ze swojego dysku zew. (klasa średnia) natomiast nigdy to sie nie zdarzyło w przypadku odpalania filmu bezpośrednio z lapka.


    Uczestnik
    Punkty: 22 002
    grzegorz129 w #570775

    Oj bez przesady, dyski mialy 5MB/s i sie zylo;) Co do uspienia to raczej wina ustawien zarzadzania energia.


    Uczestnik
    Punkty: 743
    tempest w #570778

    Ale w tamtych czasach miales Windoze 98 a nie Vistę – w momencie gdy to piszę Vista zajmuje mi 1,7GB przestrzeni dyskowej swoimi tempowymi danymi. A ustawienia zarzadzania energia dotyczą chyba tego co masz wbudowane a nie tego co podłączasz po USB – pendrive jakos mi tak nie usypia:)


    Uczestnik
    Punkty: 22 002
    grzegorz129 w #570780

    Na usb tez sa ustawienia tyle ze w menagerze urzedzen. Pendrive tez idzie spac tyle ze sie budzi w sekunde.


    Uczestnik
    Punkty: 9 325
    madey w #571571

    witam:) a jak dyski zewnętrzne współpracują z programami p2p? Czy mozna na takim dysku położyć np. azureusa i ściągać bezpośrednio na ten dysk pliki? Mam internet 6M i jeszcze jedno pytanie, czy jeśli można na ten dysk ściągać jak będzie z wydajnością?


    Uczestnik
    Punkty: 829
    StabiL w #571572

    Możesz normalnie na c w program files zainstalować coś do P2P, a tylko w programie ustawić żeby Ci zapisywało na partycji z dysku wymiennego:) a co do wydajności, nie będzie różnicy czy zapisuejsz na dysku wewnetrznym czy zewnętrznym;)


    Uczestnik
    Punkty: 22 002
    grzegorz129 w #571650

    Generalnie trzeba wyjasnisc jedna sprawe. Dysk na USB w rzeczywistosci nie widziany jest porzez system jako USB tylko elektronika przlotki USB>IDE udaje ze jest kontrolerem IDE (no bo w suimie jest;)) i pc widzi ten dysk jako normalny IDE.

Przeglądasz 14 wpisów - od 1 do 14 (z 14)

Musisz być zalogowany, aby pisać odpowiedzi.