Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

Karty graficzne

rozwiń
Strona główna Karty graficzne News GeForce chce się bezpośrednio kojarzyć z wirtualną rzeczywistością

Producenci systemów PC skupiają się wokół firmy Nvidia by dostarczyć komputery i karty grafiki do obsługi aplikacji VR.

GeForce chce się bezpośrednio kojarzyć z wirtualną rzeczywistością

GeForce GTX VR Ready to oznaczenie technologii, która pozwoli użytkownikom komputerów doświadczyć niesamowitych wrażeń związanych z wirtualną rzeczywistością. Na co gwarancję daje Nvidia.

Za sprawą ścisłej współpracy firmy Nvidia z producentami komputerów PC i notebooków, a także dzięki współpracy z producentami kart graficznych możliwe stało się dostarczanie na rynek kart graficznych i systemów „GeForce GTX VR Ready”, które umożliwiają użytkownikom zanurzenie się w świecie wirtualnej rzeczywistości bez utraty jakości. Program pozwala uporządkować panujące na rynku zamieszanie związane z tym, jaki sprzęt jest niezbędny do tego, aby obsłużyć gry i aplikacje wirtualnej rzeczywistości, których coraz to większa liczba pojawia się na rynku.

Rzeczywistość wirtualna wymaga od procesora graficznego siedmiokrotnie większej mocy obliczeniowej niż ma to miejsce w wypadku tradycyjnych gier 3D i trójwymiarowych aplikacji – wymagane jest tutaj bowiem symultaniczne generowanie przez układ graficzny dwóch obrazów (po jednym dla każdego oka) z szybkością powyżej 90 klatek na sekundę (fps).

Dla wielu użytkowników, odnalezienie się wśród nowych, dopiero co powstających technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna może być trudne lub zniechęcające.” powiedział Jason Paul, dyrektor działu nowych technologii w firmie Nvidia. „Dlatego właśnie współpracujemy z zaufanymi partnerami na całym świecie po to, aby uprościć proces zakupu tego typu produktów. Oznaczenie GeForce GTX VR Ready pozwoli klientom szybko zidentyfikować komputery lub karty graficzne, które zdolne są do obsługi wirtualnej rzeczywistości.

GPU firmy Nvidia są centralnym elementem wspominanego wyżej ekosystemu wirtualnej rzeczywistości i korzystają z graficznej architektury Maxwell, która powstała z myślą o wirtualnej rzeczywistości. Oprócz możliwości generowania dużej liczby klatek, architektura ta cechuje się takimi cechami związanymi z wirtualną rzeczywistością jak technologia Multi-Res Shading, która zwiększa wydajność nawet do 50 procent przy zachowaniu jakości obrazu i zmniejszeniu opóźnień.

Dodaj komentarz 7 komentarzy
Gość IP: 193.178.143.* 2016.01.04 17:16
https://www.youtube.com/watch?v=_36yNWw_07g
Gość IP: 91.226.23.* 2016.01.04 17:50
Ciekawe jak producenci ukladow graficznych poradza sobie z dostarczeniem takiego wzrostu wydajnosci. I to tak, zeby nie zwiekszyc ceny za bardzo (w koncu ktos musi kupic te nowe karty) i nie zamienic kazdego PCta gamingowego w 3kW piec elektryczny. Jak do tych szacunkow powyzej dodamy, ze w koncu trzeba bedzie zwiekszyc tez rozdzielczosc do 4K to wyjdzie, ze potrzebny jest nie 7-krotny, ale 12-krotny wzrost wydajnosci i to w ciagu najblizszego roku, max dwoch. Ciekawe czasy przed nami.
acomp
acomp 2016.01.04 20:24
To już drugi news na tym forum odnośne producentów kart graficznych a więc ten rok może być ciekawym pod względem rywalizacji technologii
Gość IP: 80.54.254.* 2016.01.04 21:09
Marketingowy bełkot. I niby jak wymagania mogą wzrosnąć 7x co do karty graficznej (z czym porównując z ekranem 800x600?). Z moich obliczeń porównując do fullhd czyli 1920x1080 60fps do oculusa 2160x1200 90fps daje 1,875 większe wymagania (co jest dużym wyzwaniem ale nie 7x) gdyby to było 7x ta technologia nie miła by dziś sensu bytu. Po za tym okulus ma jeden ekran na którym wyświetlane są dwa obrazy (dla prawego i lewego oka) a dzielenie ekranu na dwa obrazy od dawien nie tworzyło żadnego problemu. Więc artykuł jest tylko przechwałkami Nvidii jak to ona ten ciężki orzech do zgryzienia rozwiązuje swoimi super technologiami.
karlkar
karlkar 2016.01.05 08:42
@Gość IP: 80.54.254.* 2016.01.04 21:09

Tylko, że to nie jest ten sam obraz dla każdego oka! Są niewielkie różnice w obu obrazach, więc muszą być generowane osobno (ew. - choć tutaj tylko przypuszczam, bo nie wiem czy taka transformacja jest możliwa - wygenerowany obraz dla 1 oka, skopiowany i przekształcony dla drugiego oka).
Gość IP: 89.79.183.* 2016.01.05 11:35
Ciężko myśleć, że w ogóle 99% konstruktorów jarzy o co chodzi. Np. Zjawisko wirtualne charakteryzuje się tym; że "jest, które jest" lecz, nie posiada obrazu. Ktoś kto mówi , że karta graficzna tworzy "obraz" wirtualny to, jest po prostu nieprzytomny. Karta tworzy obraz realny, zdefiniowany. co do jednego piksela efektem może, być tzw. rzeczywistość rozszerzona lub maską z podmienionym obrazem etc.
Gość IP: 91.226.23.* 2016.01.07 01:00
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad serwisu.
AUTOR: maciej gajewski
DODANO: 04.01.2016
Tagi producenckie: nvidia
ŹRÓDŁO: Nvidia
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 1870

Co:
Gdzie:
Kraj:
praca IT Polska njobs IT praca
vacatures IT Netherlands njobs IT vacatures
arbeit IT Deutschland njobs IT arbeit
work IT United Kingdom njobs IT jobs
Lavoro IT Italia njobs IT lavoro
Emploi IT France njobs IT emploi
trabajo IT Espana njobs IT trabajo

CENEO Kup Najtaniej
Lonely Planet Swahili Phrasebook Lonely Planet Swahili Phrasebook
Dostępny w 7 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
MikroTik OmniTIK U-5HnD Level4 MikroTik OmniTIK U-5HnD Level4
Dostępny w 2 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Akpo WK-4 Nero Eco 60 IX Czarny Akpo WK-4 Nero Eco 60 IX Czarny
Dostępny w 9 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
AVG Anti-Virus Business 10PC 2 Lata (AVBBN24EXXS010) AVG Anti-Virus Business 10PC 2 Lata (AVBBN24EXXS010)
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu