Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

Foto

rozwiń
Strona główna Foto News 12-megapikselowy "kamerofon" Nokii z optycznym zoomem?

Nokia

12-megapikselowy "kamerofon" Nokii z optycznym zoomem?

Według ostatnich doniesień, fiński producent na 2010 rok przygotowuje premierę swojego pierwszego telefonu z 12-megapikselowym aparatem, a w dodatku - z optycznym zbliżeniem.

Nokia ma przygotowywać co najmniej jeden telefon komórkowy, w wyposażeniu którego znajdziemy 12-megapikselowy aparat cyfrowy z zoomem optycznym. Źródła zarówno z wewnątrz fińskiej firmy, jak również z firmy Carl Zeiss - dostarczającej optykę dla obecnych na rynku telefonów Nokia - potwierdzają przygotowania takiego urządzenia, które na rynek miałoby trafić w 2010 roku.

"Kamerofon" Nokii będzie zapewne konkurować z zapowiadanymi na początku czerwca smartfonami - Samsung Pixon 12 oraz Sony Ericsson Satio - z których żaden nie oferuje jednak optycznego zbliżenia.

Plotki głoszą, że nowy telefon fińskiego producenta mógłby nosić oznaczenie N98 - natomiast zaprezentowany ma być w lutym 2010 roku, podczas targów Mobile World Congress.

Dodaj komentarz 13 komentarzy
domeks18
domeks18 2009.07.01 08:24
Mogliby zrobić telefon-lustrzankę. Pełno osób było by zainteresowanych, a nokia zbiłaby dużo kasy na gadgetach.
Gość IP: 79.185.189.* 2009.07.01 08:40
głupota -,- po co upychać tyle MPx w tak g*wniany obiektyw. Już między 3 a 5 MPx w komach nie widać różnicy, to po co więcej? Ja osobiście w lustrzance mam 10,2 i nawet jak dadzą do telefonu 50 MPx czy ile tam wymyślą, to nie zrobi zdjęcia lepszej jakości. Ale w sumie niektórzy ludzie na to lecą, ich sprawa, ale pogoń za ilością MPx jest wg mnie idiotyczna. Przez to na przykładzie sony A300 i A350 tracimy prędkość aparatu, czyli np szybkość autofocusa. Jakby ktoś się nie zgadzał to zapraszam na rankingi chipa i tam se zrobi porównanie A300 i A350 ;D
Gość IP: 83.12.194.* 2009.07.01 09:18
hehe.. ranking chipa.. pozdrawiam..
Gość IP: 83.11.140.* 2009.07.01 09:39
Autofokus to nie prędkość działania aparatu, ale ustawianie ostrości. Nie można mówić, że przez więcej MPix tracimy na szybkości autofokusa...
Gość IP: 84.14.209.* 2009.07.01 10:52
to ze 12 MPx to zdecydowanie za duzo w komorce to juz wszyscy wiemy (matryca jest fizycznie za mala na taka ilosc sensorow, powstaja szumy etc., bo sensoey dostaja za malo swiatla)...

Niestety zoom w komorce to tez kiepski pomysl. Kiedys sie na takie rozwiazanie napalilem i myslalem, ze jest super pomyslem. Bardzo sie rozczarowalem. W europie Samsung wypuscil juz chyba ponad rok temu aparat z zoomem 3x, i w Japoni bylo kilka modeli. Kiedys, pokusilem sie o wygooglowanie prawdziwych fotek z tych aparatow (zmudne zadanie) a tym Samsungiem sam porobilem pare fotek.

Rozczarowanie bylo ogromne. Paradoksalnie, fotki z zoomem optycznym z tych wszystkich komorek prezentuja sie gorzej niz z zoomem cyfrowym! (zoom cyfrowy, max x4, z komorek, typu Nokia N95, SE K850i) Fotki bez zooma optycznego, tym samym aparatem byly 'znosne'.

Moim zdaniem taka olbrzymia strata jakosci i olbrzymie szumy, ziernistosc etc przy uzywaniu zooma optycznego, to wina smiesznie malych ukladow optycznych i matryc. Uzywanie jakiegokolwiek zooma optycznego powoduje, ze na matryce dostaje sie MNIEJ swiatla. O ile w kompaktach czy w lustrznakach to nie jest az tak duzym problemem, to w komorkach, gdzie i tak za malo swiatla pada na matryce, zmniejszenie ilosci swiatla poprzez zoom, powoduje ogromne straty jakosci. Dodajmy do tego olbrzymia rozdzielczosc matrycy (np. 12 MPx) i katastrofa gotowa :) Nie przekreslam tej Nokii, ale musza sie naprawde BARDZO postarac i zaprojektowac ten telefon przede wszystkim jako aparat, zeby cale przedsiewziecie mialo sens.. A nie wiem czy to mozliwe w dobie kryzysu, oszczedzania na kazdej mozliwej czesci, i marketingu (kup pan ten telefon, wazy 50g, ma 100 MPx i 150x zoom optyczny - co z tego, ze na fotkach nic nie widac, parametry SUPER)..

pozdrawiam i powodzenia - nie tylko dla Nokii!
Gość IP: 87.205.161.* 2009.07.01 11:01
na razie nie ma takiej technologii, która by pozwoliła robić dobre zdjęcia, ponieważ telefony mają być lekkie, wiąże się z tym, że zawsze będą używać jakichś plastikowych obiektywów.
szaleq
szaleq 2009.07.01 11:11
Moim zdaniem nokia powinna zmienić polityke jeśli chodzi o tekefony z wyższej polki. Przecietny telefon nokii na 500zł działa świetnie, jest solidny itd. Ale droższe telefony przestaja mieć sens, gdy można np kupić HTC. Zamiast ładować takie matryce i optyke która i tak jest za mała żeby dorównac zwykłemu kompaktowi (np nikon za 200zl i tak bedzie lepszy), mogliby np troche lepsze ekrany robić, szybsze proceory, przejsc w koncu na WM lub Android a nie sie trzymać tego durnego symbiana... No ale zobaczymy co z tego wydzie.
Gość IP: 81.106.101.* 2009.07.01 11:51
nokia to dziwny gigant. Sprzedaje najwieceij aparatów na swiecie ale jak policzyć sztuki to wyjdzie ze jest gigantem taniutkich telefonów których spzredaje ponad milion dziennie.
Z tymi drozszymi jest juz gorzej, Nseries były czymś naprawde dobrym... ,ale na początku. Potem sławetna N95, plastik jak z przetworzonego plastiku, farba schodząca jak plakatówka, ponadto obsługa sieci Wi-Fi zenada, kontroler do GPS tylko na sztuke, (da sie korzystać z podobną jakością co z aparatu) no i najwazniejszy bajer super stereo (nigdy nieczaiłem oco tu chodzi!!! muza z głóśników jak z zegarka na komunie, powinni tego zabronić telefon tylko dla idiotów, aż smutek mnie bieze że go miałem całe 2 miesiące).

Ps.: Nokia miała i ma dobre telefony... te tanie. Te "lepsze" za drogie do jakości ja wybrałem HTC ma żona Jeżynke (Blackberry)
Gość IP: 83.144.114.* 2009.07.01 12:56
Tak, tak, jeszcze tych megapixeli napchajcie....
Gość IP: 83.144.114.* 2009.07.01 12:56
Tak, tak, jeszcze tych megapixeli napchajcie....
Gość IP: 81.106.101.* 2009.07.01 13:31
Juz Olympus w swych lustrzankach zatrzymał sie na 12mp, czyli adekwatnie do tego w telefonach chamulec powinien być wciśnięty pomiedzy 3-4 MP (moze nawet 2-3 w końcu aparaty maja leprze obiektywy).
Stosunek powieszchni sensora lustrzanki olympusa do komurkowych sensorów w najleprzej mieże ma sie jak 1 do 4.
Standart to 1 do 6.
Więc powierzchnia sensora to zaledwie max 1/4 sensora z lustrzanek Olympusa, które maja i tak najmniejsze sensory w śród luster na rynku.
Niech wojna na piksele, zestawy stereo, czy nawet 5.1 czy 7.1 w telefonach trwa. Ktoś kto zupełnie nie ma pojęcia do czego można wykożystać technikę kupi taki badziew.
W telefonie również posiadam aparat 3,2 Z DUMNIE BRZMIĄCYM AUTOFOKUSEM, i jak na aparat robi czytelne fotki wsam raz na jakie udokumentownaie moich prac ciekawostek. Do druku to sie nienadaje a robi zdięcia jakości SE k800i który był tak wielce rozreklamowany jako ekwiwalen aparau.
Technika musi iść jescze wiele do przodu by zmniejszyć bez stratnie systemy optyczne.

Następna walka w komórkowych aparatach to ISO podejzewam ze za rok w komurce bedzie 24650 ISO, a od 200 zaczyną śnieżyć jak w grudniu na grelandi. telefony bedą mieć super zoomy grubości słompi do napojów które bedą się wysuwać na metr z aparatu.

wojtekwx
wojtekwx 2009.07.01 19:28
tylko w przypadku Nokii cena takiego telefonu będzie tak duża, że skutecznie odstraszy niektórych klientów...
Gość IP: 79.163.239.* 2009.07.02 15:10
Zgadzam się z użytkownikiem Gość IP:79.185.189, bo po co? Obiektywy wymieniać a nie matrycę!
AUTOR: marcin chmielewski
DODANO: 01.07.2009
Tagi producenckie: nokia
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 2706
SONY VIDEO
 
 

CENEO Kup Najtaniej
Buffalo LinkStation Duo 1TB (LS-WX1.0TL/R1) Buffalo LinkStation Duo 1TB (LS-WX1.0TL/R1)
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Cooler Master NotePal Infinite (R9-NBC-BWCA-GP) Cooler Master NotePal Infinite (R9-NBC-BWCA-GP)
Dostępny w 4 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Edgard Multimedia Profesor Marco: 6.0 Słownictwo Edgard Multimedia Profesor Marco: 6.0 Słownictwo
Dostępny w 37 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu