Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

Smartfony

rozwiń
Strona główna Smartfony News ARM: Mobilne urządzenia wyprzedzą PS4 i Xbox One w 2017 roku

Przynajmniej pod kątem mocy obliczeniowej.

ARM: Mobilne urządzenia wyprzedzą PS4 i Xbox One w 2017 roku

Na wczorajszej konferencji Casual Connect Europe w Amsterdamie specjaliści z mobilnej branży wypowiadali się na temat bliskiej przyszłości przenośnych urządzeń ze szczególnym uwzględnieniem wirtualnej rzeczywistości. ARM spogląda bardzo optymistycznie w tym kierunku.

Nizar Romdan, dyrektor brytyjskiego przedsiębiorstwa ARM zajmującego się sprzedażą mikroprocesorów, przekonywał, że konsole nowej generacji już w przyszłym roku przestaną być wyzwaniem dla urządzeń mobilnych. Już teraz najpotężniejsze tablety i smartfony pokonały pod kątem mocy obliczeniowej PS3 i Xboxa 360. Według przewidywań ARM koniec 2017 roku przyniesie mobilne urządzenia, które wyprzedzą w ten sam sposób PS4 i Xbox One.
Największą wadą gier mobilnych zdaje się być sterowanie - dotykowe ekrany ograniczają sposób kontroli w porównaniu do tradycyjnego gamepada czy klawiatury i myszy. Romdan uważa jednak, że wraz z rozkwitem wirtualnej rzeczywistości szanse zostaną wyrównane:
-"Naszym zdaniem mobilny VR jest przykładem, dzięki któremu możemy zaprezentować potencjał urządzeń dla hardcorowych graczy. Pierwszy raz urządzenia mobilne są na równi z PC i konsolami pod względem doświadczenia. Jedynie problemem są baterie, ale sama przyjemność z rozgrywki jest identyczna. To może być kluczowy element dla gier mobilnych.

Dodaj komentarz 12 komentarzy
Gość IP: 78.9.113.* 2016.02.18 13:15
A za rok wyjdą nowe konsole i klops. Bo normalne, że jak coś jest większe to więcej pomieści. PC vs tablet ;) Pod względem mocy wygrany zawsze jest tylko jeden.
Gość IP: 87.112.58.* 2016.02.18 13:17
Wydawalo mi sie iz do tego badziestwa Anroidowego idzie podlaczyc klawiature i mysz - zatem to tworcow gier na ta platforme.

Wogole to wystarczy zobaczyc ile gra zajmoje miejsca by sie dowiedziec o jakosci graficznej.
Na Xbox to MINIMUM bylo jakos 4GB a niczym nowym bylo 8GB - a na Android? jak jest srednio 500MB to szal.

No ale producenci lubia to - bo to mniejszy wysilek - mniejszy koszt - mniejsze ryzyko
Gość IP: 87.112.58.* 2016.02.18 13:18
@Gość IP: 78.9.113.* 2016.02.18 13:15

No tez wlasnie - te obecne konsole to tylko nadmuchane skrzynki - ot tak by kupujacy wiedzial iz cos duzego - mocnego kupuje - a tu robiony jest w balona!
Gość IP: 79.186.169.* 2016.02.18 14:43
@Gość IP: 78.9.113 Niedługo po premierze Xbox One jakiś dyrektor czy ktoś inny wysoko postawiony w Microsofcie, stwierdził po głosach,że konsole są słabe, że obecna generacja konsol będzie obecna na rynku znacznie dłużnej niż Xbox 360 i PS 3. Nie pamiętam czy ten sam koleś stwierdził iż jeżeli moc konsoli Xbox One nie będzie wystarczająca, to część obliczeń weźmie na siebie Microsoft i będzie obliczał w chmurze np. fizykę. Co jest śmieszne, bo w takim wypadku, bez neta nie pograsz sobie w niektóre gry i jest to podtrzymywanie aparaturą umierającego, który jest przykuty do łóżka. Microsoft i Sony, będą odwalać jakiś szajs i stopować rozwój gier a nie przyznają się do tego, że niedoszacowali mocy jaką powinny mieć konsole i odwalili totalne buble. Ja czekam aż niedługo urządzenia przenośne będą wydajniejsze niż konsole i chcę zobaczyć reakcję Sony i Microsoftu. Chociaż, Microsoft złożył wniosek patentowy odnośnie modularnych komputerów i być może zastosuje to w następnej generacji konsol, ale mam wrażenie, że aby nie stracić twarzy. Sony i Microsoft będą wciskać ludziom kit tak jak robi to Ubisoft. Dla nich ujmą jest przyznanie się do błędu i będą wciskać ludziom kit lub nawet się sądzić, byle tylko nie przyznać się do pomyłki.
Gość IP: 95.160.6.* 2016.02.18 15:24
Mówią tak jakby PS4 i Xbox One były ostatnimi wersjami konsol - będą przecież nowe, bardziej wydajniejsze
Gość IP: 62.122.234.* 2016.02.18 17:15
@upup: zarówno Sony jak i Microsoft mogli włożyć do swoich konsol topowe układy graficzne, nawet w SLI, tylko to znacznie podniosłoby cenę oraz zużycie energii urządzenia. Oczywiście będzie to hamowało w jakiś sposób rozwój gier. Nie wyobrażam sobie, że producenci odpuszczą sobie rynek konsol, jak również że dopuszcza do sytuacji, w której będzie przepaść jakościowa między PC a konsolami. Urządzenia mobilne raczej jeszcze długo nie będą odgrywały znaczącej roli na rynku gier - tylko high-endowe urządzenia mają bardzo silne bebechy, większość tanich smartfonów na rynku to paści ledwo potrafiące udźwignąć system operacyjny. Poza tym problemem jest wciąż marne sterowanie, pojemność pamięci telefonów (na konsolach ~50GB BluRay, dyski 1TB a wkrótce i pewno więcej) i ceny gier, do jakich są przyzwyczajeni użytkownicy. To powoduje, że raczej jeszcze długo nie będzie jakościowego skoku w rozrywce mobilnej.
Gość IP: 79.186.169.* 2016.02.18 18:55
@up Punktem decydującym o wszystkim będzie VR. Zdaję robię sprawę, że pod koniec 2017 r. To topowe urządzenia będą wydajniejsze od konsol, ale niedługo powinna dogonić ten poziom średnia, wyższa półka cenowa urządzeń. Mimo iż sterowanie w urządzeniach mobilnych jest toporne, to dla niedzielnych graczy nie robi to zbytniej różnicy a to właśnie oni odpowiadają za spory fragment rynku gier, a wśród konsol mają większy odsetek niż w przypadku PC. Ubi już przy grze Watch Dogs dla PC zrobiło Downgrade graficzny by dopasować poziom grafiki do tej konsolowej a przy którejś części Assasin Creed wciska kity na temat 30 fps. CD PROJEKT RED przy Wiedźminie 3 Stwierdziło, że konsole są za słabe. W branży gier widać, że twórcy muszą się nieźle napocić by wykrzesać coś z obecnej generacji konsol, choć ta zbyt długo nie gości na rynku. Teraz nie trzeba wymieniać komputera co 3 lata jak kiedyś i przyzwyczajeni do tego stanu rzeczy gracze PC marudzą jak coś nie działa na ich 5-6 letnich komputerach. Wystarczy spojrzeć na spadkowe wyniki sprzedaży komputerów PC aby zauważyć przestój w rozwoju gier. (nie mówię już o porównywaniu skoków graficznych z lat poprzednich do teraźniejszych). Jednak VR jest jak uderzenie obuchem. Nie skorzystasz z tego jak nie wymienisz sprzętu.
Gość IP: 79.186.169.* 2016.02.18 18:55
cd. A jeżeli Microsoft upiera się, że tą generacje konsol będzie podtrzymywał dłużej niż xbox 360 to konsolowcy nie skorzystają z prawdziwego VR Tak jak, choćby użytkownicy mocniejszych smartphone. Co do konsol, to większa ilość ramu nie podniosła by znacznie kosztu konsoli. Natomiast jednostki obliczeniowe zamontowane w konsolach niedomagały już w czasie premiery i odstawały od tego co oferowały średniej klasy komputery. Założenia odnośnie grafiki i procesora centralnego były niedoszacowane. Powinni dać mocniejsze układy graficzne, nie mówię o Quad SLI GTX 880. Jednak konsole powinny mieć o jakieś 30-40% większą moc obliczeniową i od razu powinni ładować dyski 1TB a nie 500GB. Zastosowany dysk w wersji premierowej konsoli pokazuje jak niedoszacowane były konsole w stosunku do gier, które potrafią zajmować po 50 GB lub więcej i użytkownicy szybko zapełniają te 500gb. Czytałem gdzieś, że inżynierowie stwierdzili iż Specyfikacja Xbox One będzie i tak mocniejsza niż będzie to potrzebne. Jednak premiera sprzętu pokazała, że to była pomyłka. Potem Przedstawiciele Microsoftu tłumaczyli się złożonym procesem projektowym, jego długotrwałością i trudnościami z nimi związanymi. Jak dla mnie to było zwykłe wciskanie kitu. Nie zmienia to faktu, że chętnie zobaczę w jaką stronę pójdzie Microsoft i Sony wraz ze swoimi konsolami.
Gość IP: 188.252.82.* 2016.02.19 12:05
Nie wyprzedzą bo wyjdzie kolejny klopsik nowej generacji PS5
acomp
acomp 2016.02.19 13:57
Jest to chyba tylko pobożne życzenie producentów ARM
Gość IP: 176.221.124.* 2016.02.19 14:14
od 2 lat mowie ze PS5 to bedzie smartfon :) juz od roku jak gdzies wyjezdzam to biore pada ktorego podpinam przez blutooth do koma, a tegoz przez mikro-hdmi do TV i sobie w gierki trzaskam
Gość IP: 5.172.247.* 2016.02.19 14:54
Ten Nazir Rodman chyba na łeb upadł...
AUTOR: sylwia zimowska
DODANO: 18.02.2016
ŹRÓDŁO: Wcftech.com
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 5048
CENEO Kup Najtaniej
Siemens KG 36VVL30E Siemens KG 36VVL30E
Dostępny w 5 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Schwalbe Smart Sam 26 X 2.10 Performance Schwalbe Smart Sam 26 X 2.10 Performance
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Dell (PA-4E) Dell (PA-4E)
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
HEIDI HEIDI
Dostępny w 25 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Canon lampa video VL-5 Canon lampa video VL-5
Dostępny w 3 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu