Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

News

rozwiń
Strona główna News Sprzęt Wyświetlanie obrazu Oculus Rift: komputery Apple są za słabe do VR

Twórca Oculusa wyraził się nawet dosadniej.

Oculus Rift: komputery Apple są za słabe do VR

Jeśli jesteście – tak jak my – pasjonatami wirtualnej rzeczywistości, a równocześnie lubicie sprzęt z logiem nadgryzionego jabłka, to... nie mamy dla was miłej informacji.

Palmer Luckey, twórca firmy Oculus Rift (należącej obecnie do Facebooka) udzielił ostatnio wywiadu. Jednym z pytań, które zostało w nim postawione, była kwestia kompatybilności Oculusa z komputerami firmy Apple.

Jak stwierdził Luckey, w momencie oficjalnej premiery urządzenia planowana jest tylko kompatybilność z komputerami pracującymi pod kontrolą systemu Windows. A skoro prowadzący wywiad zaczął drążyć temat, zrobiło się trochę nieprzyjemnie. Na pytanie, kiedy zatem (jeśli w ogóle) możemy spodziewać się kompatybilności Oculus Rifta z komputerami Apple, twórca gogli odparł: "To zależy od Apple. Jeśli kiedyś zaprezentują jakiś dobry komputer, zrobimy to [CHIP: przygotujemy kompatybilność]."

Problem leży w układach graficznych Mac-ów. Nawet jeśli ktoś decyduje się na zakup profesjonalnego i bardzo drogiego Mac-a Pro, dostaje komputer z układem AMD FirePro D700, który nie spełnia rekomendowanej specyfikacji sprzętu dla Oculusa. Jeśli w przyszłości się to zmieni, to – jak obiecuje Luckey – Oculus będzie kompatybilny z komputerami firmy Apple, jednak na razie nie ma ona w ofercie nawet jednego urządzenia, które by się do tego nadawało.

Ciekawe zatem, jak zareaguje na taki sygnał koncern Apple. Tym bardziej, że VR jest obecnie tym segmentem rynku, na którym dzieje się naprawdę dużo (zaangażowały się w niego takie potęgi, jak Google, Microsoft, Samsung albo Sony). I na którym da się pewnie sporo zarobić. A może znowu będzie tak, że gogle VR będą ciekawą zabawką dla wybranych czy też "wtajemniczonych" do czasu, aż tego typu produkt zacznie sprzedawać Apple i nagle będą go kupować miliony?

Dodaj komentarz 20 komentarzy
Gość IP: 146.198.149.* 2016.03.04 13:43
PHA! Jesli Mac Pro jest za slaby to ja juz widze te wymagania tego Ocultus.

P.S. Pamietam BOOM na takie okulary VR w latach '90 - i co? Komputery NIC nie przyspieszyly od tamtych czasow?

Gostek wyzala sie bo Apple pewno czegos mu zabronilo a sam jedzie na "Makach"
Gość IP: 195.85.227.* 2016.03.04 13:47
No dobrze, ale czy kogoś by było stać na zakup takiego Mac-a?
Gość IP: 172.56.19.* 2016.03.04 13:53
Mi to wyglada na zwyczajny hejt! Jak on mógł tak publicznie! Przecież ostatnio od Apple ktos powiedział ze ich ipad jest mocniejszy od Pc, a ja im wierzę na słowo! Bo niby czemu mieli by kłamać? są tacy cool i w ogóle miód i orzeszki. Apple jest the best!!!
Gość IP: 83.8.61.* 2016.03.04 14:01
@146.198.149 Co za pierdy opowiadasz, a po twoim komentarzu widać, że nie znasz się na sprzęcie i jesteś fanbojem apla bez mózgu. To co było w latach 90, ma się nijak do tego, co mamy obecnie. Mnóstwo rozwiązań musiało dojrzeć aby osiągnąć obecny poziom gogli VR a smartfony w tym pomogły. Aby gogle VR nie powodowało mdłości, trzeba maksymalnie zminimalizować opóźnienia aby zwiększyć immersję. Poza tym, waga i rozmiary obecnych urządzeń. Dodajmy do tego konieczność wyświetlania stabilnego obrazu w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 2k o ile wersja konsumencka nie będzie wymagać wyświetlania obrazu 4k by pozbyć się efektu siatki. Nawet nie zdajesz sobie sprawy jaka moc obliczeniowa do tego jest potrzebna, a dochodzi do tego jeszcze obsługa czujników położenia itp. Aby wszystko działało płynnie, trzeba mieć naprawdę dobry sprzęt. Mac Pro jest wyposażony w kartę graficzną Firepro. O ile to prawda. To te kart graficzne sa przeznaczone do zastosowań głównie projektanckich i tworzenia materiałów cyfrowych. Dodajmy do tego opatentowaną technologię wyświetlaczy apla, która ma na celu maksymalne odwzorowanie kolorów i wychodzi nam sprzęt do pracy a nie rozrywki.
Gość IP: 83.8.61.* 2016.03.04 14:01
Do tego mamy zamknięty ekosystem i za wiele nie zrobimy przy makach. Nie ma się co dziwić, że produkty apla nie spełniają wymagań, bo są projektowane do pracy, dla artystów a nie do rozrywki. Między innymi dla tego nie ma zbyt wiele gier dla komputerów apla. Przestań bóldupić i zainteresuj się trochę tematem a nie pierniczysz głupoty trzy po trzy. Nawet jak gogle działają z komputerami z windowsem, to nie będą działać na każdym komputerze. Aby było można komfortowo korzystać z gogli trzeba mieć naprawdę mocny komputer. Dlatego, większość osób chcących korzystać z gogli VR będą musiały wymienić również komputery na mocniejsze. Jeżeli mówimy o zbyt słabych kompach apla, to z tego samego powodu konsole nie będą mogły obsługiwać w pełni VR. No chyba, że wypuszczą dla konsol czy komputerów apla przystawki z odpowiednio mocnymi kartami graficznymi. W innym wypadku konsole nie będą mogły w pełni wspierać VR a jeżeli maki tego nie będą miały i aple nie będzie montował kart graficznych do grania, to też nie będzie wsparcia VR dla nich.
Gość IP: 80.51.168.* 2016.03.04 14:04
Czyli nastała jasność w temacie. Apple niebawem zaprezentuje swoje własne gogle do VR współpracujące TYLKO z ich urządzeniami. Tak się robi pieniądze...
PS.: założę się że pod pewnymi względami będą to lepsze gogle niż u konkurencji... ale cena zapewne przygniecie biedniejszych ludzi.
Gość IP: 83.8.61.* 2016.03.04 14:06
Z fanbojami apla jest gorzej niż ze ścianą. Prędzej wytłumaczę ścianie, że krzywo stoi niż to, że kupując coś od apla, wywala się pieniądze w błoto. Jednak jest światełko w tunelu dla fanboi. Gdzieniegdzie pojawiają się sygnały, że aple również zainteresowało się tematem gogli VR i całkiem możliwe, że nawet jak nikt inny nie będzie wspierał produktów apla, to samo aple coś wykombinuje by jego wyznawcy również mogli doświadczyć dobrodziejstw gogli VR.
Gość IP: 146.198.149.* 2016.03.04 14:11
@UP

WLASNIE UDOWODNILES DLACZEGO gosciowi z Ocultus D sciska!

To nie sprzet Apple jest wolny tylko Apple powiedzialo mu iz nie chce widziec jego "cos" na ich sprzecie - powodu im nie podali - ale oczywistym jest iz Apple na czasie wypusci google VR ot tyle w temacie

Amen
Gość IP: 83.8.61.* 2016.03.04 14:18
@up A ty właśnie udowodniłeś, czemu do fanboji apla nic nie dociera, nie znają się na sprzęci i są raczej fanatykami religijnymi. Choć moge się zgodzić z tym, że aple przymierza się aby doić więcej kasy ze swoich wyznawców.
Gość IP: 94.78.178.* 2016.03.04 14:53
Ta karta AMD FirePro D700 prezentuje mniej więcej wydajność AMD Radeon R9 380X. Niech nikt nie mówi, że są to słabe układy.
Gość IP: 164.126.122.* 2016.03.04 15:17
Ze smartwatchami nie było tak, że Apple wchodząc na ten rynek dokonało rewolucji i pewnie podobnie będzie z VR. Po prostu potencjał innowacyjny Apple już się wyczerpał i zamiast kreować rynki już je tylko naśladują.
Gość IP: 178.167.254.* 2016.03.04 15:54
Maci pro z ostatniej serii maja karty fire pro D300, D500 i D700. D300 maja 2GB gddr5, D500 3GB gddr5, a D700 chyba 4GB gddr5. Sa montowane w parach. I tak: D300 sa zestawione z 4-rdzeniowym Xeonem i wynik w fire strike to lekko ponak 8000. D500 z 6-rdzeniowym xeonem lekko ponad 10000, a D700 moge tylko przypuszczac ze ma ok 12000. D700 mozna dostac poprzez upgrade, tak samo jak 8- i 12- rdzeniowe cpu. Ram w tych maszynkach to DDR3. Jednakowoz Wersja maca z D500 osiaga w takim Wiedzminie 3 ok 40klatek w high, nie uber. A GTX970 z i5 6500 i 16GB DDR4, majac niecale 10000 pkt w firestrike osiaga w wiesku stabilne 30 fps na uber z haiworksem oczywiscie. Takze maci nadaja sie do gier, ale jest problem ze sterownikiem graficznym w bootcampie. Tyle w temacie.
Gość IP: 178.167.254.* 2016.03.04 16:00
Dodam ze testy robilem na win10 home 64bit. I te stabilne 30fps na gtx970 to bylo minimum poki co widzialem i do tego w novigradzie. Poza miastem mam 30-60 z v-sync i w 1080p oczywiscie. Musieli zoptymalizowac wieska. Testy robilem w wersji 1.12.
Gość IP: 83.28.145.* 2016.03.04 22:39
https://support.oculus.com/hc/en-us/articles/215760247-Recommended-System-Specifications-

NVIDIA GTX 970 or AMD 290 equivalent or greater

robi loda, lodziarz.
acomp
acomp 2016.03.05 11:22
Zabawki tylko dla bogatych
Gość IP: 89.68.17.* 2016.03.05 13:20
Ale mi nowość. Nie od dziś wiadomo, że kompy od Apple są jedynie do profesjonalnego lajkowania na fejsie w starbacksie.
zwiesz
zwiesz 2016.03.05 13:21
@Gość IP: 83.8.61.* 2016.03.04 14:06

Haha, genialny komentarz sytuacji z fanbojami appla :)
Gość IP: 77.252.194.* 2016.03.05 20:37
Można sprzedawać sprzęt z przeciętnymi podzespołami w cenie sprzętu z najwyższej półki, tyle że marketing nie zastąpi braku mocy obliczeniowej.
Gość IP: 94.254.166.* 2016.03.06 15:29
@Gość IP: 164.126.122.* 2016.03.04 15:17
Wytłumacz tą rewolucję, bo ja jej chyba nie widzę. Ponadto nie widzę nikogo, kto by z tego paskudnego badziewia korzystał, a jedyna rzecz, której nie ma wszystko inne to ten Force Touch, który tam jest tylko, by cenę trochę podbić
AUTOR: tomasz kulas
DODANO: 04.03.2016
Tagi producenckie: apple, facebook, oculus rift
Tagi modelu: palmer luckey
ŹRÓDŁO: shacknews.com
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 7050
CENEO KUP NAJTANIEJ
IOMEGA Helium 500GB (35730) IOMEGA Helium 500GB (35730)
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
McCrypt UM-80 McCrypt UM-80
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Elica SEAGULL IX/A/90 ELECTRIC HOB Elica SEAGULL IX/A/90 ELECTRIC HOB
Dostępny w 11 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
HDMI-DVI pozlacane koncowki 5M HDMI-DVI pozlacane koncowki 5M
Dostępny w 8 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Maxell CR2025 3.0V Maxell CR2025 3.0V
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu