Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

News

rozwiń
Strona główna News Wydarzenia Nauka i technika Stworzono neurochip z układu scalonego i komórek mózgowych

Przełomowe osiągnięcie Uniwersytetu Calgary i Narodowej Rady Naukowej Kanady

Stworzono neurochip z układu scalonego i komórek mózgowych

Uniwersytet Calgary wraz Narodową Radą Naukową Kanady stworzyły mały neurochip. Komórki mózgowe połączono w sieć za pomocą microchipa. Gniazda mózgowe i Matrix tuż za rogiem?

Do tej pory naukowcy, którzy chcieli obserwować komórki mózgowe mogli badać jednocześnie tylko dwie. Dzięki microchipowi możliwe będzie badanie wielu komórek. Wystarczy połączyć je z microchipem i obserwować , jak się zachowują. Będzie więc możliwe zrobienie biopsji mózgu, a następnie sprawdzenie, co pacjentowi może dolegać.

W przyszłości wszczepienie neurochipu pozwoli na leczenie wielu chorób o podłożu psychicznym, a może nawet doprowadzi do stworzenia organicznego komputera.
Czyżby miał nazywać się Skynet?

Hirager
Hirager 2010.08.11 16:10
Komputery mają jedno fundamentalne ograniczenie - działają tylko logicznie. Elektroniczne układy nielogiczne są niemożliwe do opracowania na poziomie oprogramowania. Nawet funkcje losowe są logiczne. Jako, że mózg działa jednocześnie logicznie i nielogicznie, racjonalnie i nieracjonalnie oraz nieprzewidywalnie na dokładkę, nie da się odtworzyć jego możliwości w komputerach. Z dokładnie tego samego powodu nie da się zbudować maszyny uczącej się i świadomej. Maszyny nie zbuntują, się, bo człowiek nie jest w stanie (ani psychicznie, ani fizycznie) napisać oprogramowania do takiej maszyny. Na przeszkodzie nie stoją możliwości ludzkie, a fizyka (o znaczeniu "właściwość świata", a nie "nauka") w najbardziej fundamentalnej postaci. Tak samo niemożliwy jest działający komputer kwantowy, który może i potrafi policzyć lepiej niż krzemowy, ale wynik jest niemożliwy do właściwego odczytania. To samo można powiedzieć o czasie - jest niezmienny. Nawet czarne dziury nie wpływają na czas, a na działanie urządzeń liczących czas. Naukowcy nie widzą, że dokopali się już do fundamentów fizyki. Życzę powodzenia w poszukiwaniu rzeczy nie istniejących.
Gość IP: 82.4.241.* 2010.08.11 16:35
@up ale bzdury piszesz, i to w kazdym zdaniu, nawiaze tylko do 1 punktu, bo szkoda czasu na prostowanie tak skrzywionego spojrzenia jak twoje.
''To samo można powiedzieć o czasie - jest niezmienny''.
chodziles do liceum? czytasz czasami wspolczesne ksiazki o nauce? czytasz magazyny takie jak Focus?
Czy wiesz co to jest GPS a moze nawet z tego korzystasz? Udaj sie na jakis wydzial fizyki i spytaj sie czy bedzie dzialac jesli nieuwzgledni sie dylatacji czasu.
Wstyd, Wstyd i jeszcze raz wstyd. Zastanow sie 5 razy zanim znowu cos napiszesz.
---------
fizyk
Gość IP: 131.251.142.* 2010.08.11 16:36
wow. wlasnie znalazlem bialego kruka - czlowiek, ktory wie wszystko! (przede wszystkim wie wiecej niz 'naukowcy')
powodzenia w zyciu Panie Madralinski...
Hirager
Hirager 2010.08.11 16:47
Wiem czym jest czasoprzestrzeń. Wiem, co piszą o tym naukowcy. Problem w tym, że wielu specjalistów poprzez specjalizację utraciło zdolność do szerszego spojrzenia. W przypadku dylatacji czasu prowadzono pomiary w kilku miejscach. Bliżej i dalej od źródła grawitacji. Wyniki różniły się, ponieważ grawitacja zmieniała szybkość ruchu cząsteczek elementarnych w urządzeniach pomiarowych, które mierzyły czas właśnie na podstawie tych ruchów. Wszystko się zgadza, oprócz tego, że to nie 'czas' się zmienia, a charakterystyka jego pomiaru.
Hirager
Hirager 2010.08.11 16:55
Napiszę to prościej - w przypadku 'zabaw' z czasem to nie czas się zmienia, a jego postrzeganie. Zabija to marzenia o podróży w czasie, ale niestety nie wszystko jest możliwe.
Gość IP: 82.4.241.* 2010.08.11 16:59
''Nawet czarne dziury nie wpływają na czas''
a piszesz ze wiesz co to jest czasoprzestrzen...

Chlopcze z pierwszego posta...dlaczego piszesz bezsensowne komentarze?

Tu masz kilkaset godzin darmowych wykladow z fizyki.
Obejrzyj i ZROZUM chociaz 1 semestr, bo zakladam ze masz jednak liceum skonczone tylko ''spales'' na zajeciach.
Jak dojdziesz do fizyki Maxwella i teorii [kwantowa, OTW] ktore poruszyly 20 wiek to mam nadzieje ze toba tez porusza i wrocisz do swojego pierwszego komentarza i zobaczysz jakie bzury napisales.
daje link do wykladu nr1 z fizyki klasycznej.

Obejrzyj to ze zrozumieniem.
Powodzenia.

http://ocw.mit.edu/courses/physics/8-01-physics-i-classical-mechanics-fall-1999/video-lectures/embed01/
Hirager
Hirager 2010.08.11 17:19
Nie neguję tych zjawisk, tylko daję do zrozumienia, że zachodzą po drugiej stronie 'soczewki mikroskopu'. Kiedyś ludzie myśleli, że ziemia jest płaska. No cóż, to jeszcze było w miarę łatwe do zmiany. Po tym pojawiły się teorie kwantowe. I zaczęły się zabawy w Kota Schroedingera. Coraz częściej naukowcy zapominają się w swojej pracy. Jeszcze nie jestem naukowcem, chociaż wiele (naprawdę wiele) materiałów przeczytałem. Dzięki Bogu, że JESZCZE mam dwa miesiące do studiów na UMK na 'nieskażone' nowoczesnymi teoriami rozmyślanie o konstrukcji świata. Wracając do tego kota - były głosy, że "przed pomiarem kot jest jednocześnie martwy i żywy". BŁĄD - to nie kot podlega dyskusji, a prawdopodobieństwo. Kot jest tylko w jednym stanie, 50% szans to TYLKO PRAWDOPODOBIEŃSTWO. Możliwe, że w ciągu najbliższego roku akademickiego będzie o mnie głośno. O to się kłócić nie zamierzam, bo będzie to tylko kalkulowanie szans nie mające wiele wspólnego z rzeczywistością. Tak samo naukowcy zapominają, że wszystkie te wzory nie są PRAWDĄ, a tylko mniej lub bardziej PRAWDĘ starają się opisać.
Paradoks bliźniaków? - To fakt, ale to nie czas jest różny w obu przypadkach, a wpływ grawitacji na procesy kwantowe będące podłożem wszystkich innych procesów. Nie można zmodyfikować czasu, a jego POSTRZEGANIE. Cała szczególna teoria względności opisuje zmiany POSTRZEGANIA czasu, a nie samego 'czasu'.
Gość IP: 89.79.165.* 2010.08.11 17:24
No i mamy podobny problem jak w dyskusji na blogu o ewolucji i inteligentnym projekcie. Tam też wypowiadają się ludzie, którym się wydaje.
Albo jeszcze lepiej: którzy wierzą, że coś jest takie, albo siakie.
Naprawdę, proszę, przestańcie traktować wiedzę jak zło, a naukowców jak bandę debili.
W skrócie: hirager - mylisz się. "nielogiczne" modele przetwarzania są implementowane z dużym powodzeniem. Uczące się maszyny istnieją. Samoświadomość jest cechą o nieokreślonym charakterze, dlatego nie można jej uzyskać. Czas, energia, życie...
Jest coś na czym się nie znacie?:P
"Naukowcy nie widzą, że dokopali się już do fundamentów fizyki. Życzę powodzenia w poszukiwaniu rzeczy nie istniejących."
Do fundamentów zostało jeszcze kilka niezłych pięter. Niestety dziura wykopu jest skutecznie zasypywana przez osuwiska ze zboczy, bo harcują po nich niedzielni myśliciele.
Gość IP: 82.4.241.* 2010.08.11 17:31
do goscia z 1 posta.
Nie bede sie klocil z toba bo to bez sensu.
''Cała szczególna teoria względności opisuje zmiany POSTRZEGANIA czasu, a nie samego 'czasu'.

Podsumuje to tak:
Zycze powodzenia na studiach.
-------------------
fizyk
Hirager
Hirager 2010.08.11 17:45
"Z dużym powodzeniem"? No cóż, nie jestem wszechwiedzący - mogę prosić o źródła? Bo jeśli to tylko operowanie na losowych wynikach, to jest zaledwie namiastka. Jak na razie słyszę tylko o robotach, które fizycznie imitują człowieka ale to wszystko. Nic więcej. I jeszcze raz powtarzam - nie skreślam pracy naukowców, tylko zauważam, że w niektórych sytuacjach pracują nad innym pojęciem, niż im się wydaje. Cała teoria kwantowa to jedna wielka teoria prawdopodobieństwa. Na przykład pojęcie chmury elektronowej to jest nieporozumienie - elektron nie zajmuje całej powierzchni swoje orbitalu jednocześnie. Nawet nie krąży w całości w tej powierzchni. Chmura elektronowa to jest rozkład prawdopodobieństwa wystąpienia elektronu w danym miejscu i nic więcej. Niektórzy wciąż nie są w stanie pojąć, w jaki sposób światło ma podwójną naturę. A to dlatego, że mają wpojone, że światło jest falą. A pojęcie fali ogromnie myli. Fala elektromagnetyczna nie wygląda tak jak fala uderzeniowa. Bardziej obrazowy byłby model stałego błyskania przez foton, ale to wciąż nie to. To, co chcę przekazać, to to, że naukowcy czasem mylnie określają obiekt badań. To, co nazywają badaniami dylatacji czasu, to są to badania nad dylatacją POMIARÓW czasu itd.

Tak naprawdę według mojej filozofii czas nie istnieje, jest swoistą linijką w poznawaniu świata; tak jak i inne wymiary jest tylko abstrakcyjnym środkiem wyrazu. Metr, nieważne jak zakrzywiony w czasoprzestrzeni, zawsze będzie jednym metrem.
Gość IP: 83.8.54.* 2010.08.11 18:01
Dzień sądu jest bliski jak taki chip lub chipy ze świadomością dowiedzą się że zostały stworzone jako eksperyment i ich życie nie jest wcale pewne!!!
Hirager
Hirager 2010.08.11 18:09
Sęk w tym, że takie układy nigdy nie uzyskają świadomości. Świadomość to jest dar Boży zarezerwowany dla ludzi. Nigdy nie dowiemy, czy zwierzęta też mają taką świadomość jak ludzie. Raczej nie, bo mielibyśmy do czynienia co najmniej z jednym stadem "nadszympansów". ;)
icebreaker_
icebreaker_ 2010.08.11 19:18
Zgadzam się z kolegą Hirager. Kilka dni temu oglądałem program próbujący wyjaśnić w jaki sposób można zakrzywiać czasoprzestrzeń, aby możliwe były podróże w czasie - to była bzdura. Przeprowadzane doświadczenia pokazywały, że urządzenia pomiarowe różnie zachowują się w różnych warunkach, no ale dla naukowców to było zakrzywienie czasoprzestrzeni - przyjmując takie rozumowanie, to gdy stanę z kompasem w silnym polu magnetycznym, to stwierdzę, iż bieguny magnetyczne ziemi przemiszczają się, ponieważ kompas zachowuje się nienaturalnie. Naukowcy wymyślają sobie teorie, których nie potrafią udowodnić i mówią, że jest to możliwe, tylko nie można tego sprawdzić, ponieważ nie można podróżować z prędkością światła, ani zbliżyć się do czarnej dziury - wymyślili sobie, że za pomocą czarnej dziury można podróżować w czasie - większej bzdury nie słyszałem. Skąd można wiedzieć co się stanie po kontakcie z takim obiektem, skoro nie można się do niego zbliżyć, pobrać próbek i zbadać. Kolejna teoria strun kosmicznych do zakrzywiania czasoprzestrzeni była jeszcze bardziej zabawna - naukowcy wymyślili sobie istnieni strun kosmicznych oraz ich działanie tylko, że jeszcze nikt tego nie zaobserwował - ale oni wiedzą - jestem ciekaw skąd. "Podobają" mi się stwierdzenia w stylu "załóżmy, że istnieje" i na tym bazuje mnóstwo teorii - nie trzymają się kupy, ale jeżeli założymy, że istnieje"coś", to już możemy budować na tym całą teorię tylko, że istnienia tego "czegoś" nikt nie udowodnił... Jak już wspomniał Hirager kiedyś ludzie myśleli, że ziemia jest płaska i jeżeli założyło się, że wspierają ją dwa żółwie, to można było wytłumaczyć w ten sposób jak jest umocowana we wszechświecie - tylko, że istnienia tych żółwi nie dowiedziono... no ale jeżeli założyć, że istnieją...
Gość IP: 83.238.242.* 2010.08.11 21:00
Dokladnie tak Hirager i kolega wyzej. Ja tez sie z Wami zgadzam. Czas to czas i nie da sie go zmienic. Niestety zmierzyc go jest znacznie trudniej niz odleglosc 1 metra. Nie laczmy czasu z predkoscia, bo to jest glowny powod bledu. Tak samo jak bysmy mieli odwaznik 1kg na ziemi i badali go na ksiezycu. Masa ta sama , a ciezar jest inny. To tak na chlopsi rozum :D
Gość IP: 77.222.254.* 2010.08.11 21:08
Hirager, nie truj człowieku, PLS. Kiedyś nie dało się latać a teraz się da. Kiedyś nie dało się przekroczyć prędkości dźwięku a teraz się da, itp, itd. To wszystko tylko kwestia czasu. ;-)
Hirager
Hirager 2010.08.11 22:09
Ja nie truję. Zauważam jedynie, że ogromny postęp nauki wciąż jest obciążony nieprzekraczalnymi barierami. Powyższy przykład z ciężarkiem jest bardzo dobry. To jest coś takiego jak dyskusje o możliwości wytworzenia czarnej dziury w laboratorium. Jest to praktycznie niemożliwe. Dlaczego? Bo potrzebna jest masa równa kilkunastu masom naszego słońca. Albo biliony razy tyle energii co tej masy.
A wracając do elektroniki - jak układy logiczne operujące na dwóch różnych wartościach mają imitować mózg? Jedna podstawowa bramka logiczna ma jedno wejście i dwa wyjścia. A neuron? Do kilkunastu wejść i jeszcze więcej wyjść. Niestety, ale ludzie nigdy nie dadzą rady w pełni skopiować mózgu.
Na koniec nawiążę do pokonywania kolejnych barier przez człowieka - Możliwe że kiedyś i prędkość światła zostanie przekroczona. Ale nie da się zakrzywić czasu. Tak jak mówiłem wcześniej, czas jest jednostką abstrakcyjną, jest właściwością wszechświata, ale nie jest materialny. Nie da się go zmienić, bo fizycznie nie istnieje.
Gość IP: 188.146.109.* 2010.08.11 22:29
Hirager... to, że masz braki z fizyki to nie wstyd. Ale tragedia, że obwieszczasz to publicznie udając oczytanego!!! Z każdym komentarzem pogrążasz się coraz bardziej. Książki które czytasz, bo widzę, że jednak czytasz, niestety niewiele mają wspólnego z fizyką.
Gość IP: 188.146.109.* 2010.08.11 22:33
Jednak jeszcze cos dodam... nie mogę się powstrzymać, hi.. hi...

"To, co chcę przekazać, to to, że naukowcy czasem mylnie określają obiekt badań." itp. cytaty z Twoich komentrzy...
Jasne, naukowcy sie mylą. Najpewniej wszyscy z całego swiata, a Ty posiadasz tajemną wiedzę rzeczywistości.

Nieżle się ubawiłem. Dzięki za kabaret, teraz z niecierpliwościa czekam (czekamy - mam nadzieję, ze i inni czytelnicy też) na ciąg dalszy wywodów. Przyznam, że bede pilnie szukał Twoich komentarzy również i do innych artykułow. :)
Gość IP: 195.222.100.* 2010.08.11 22:34
Ogólnie mówiąc 'czas' to częstotliwość tej czasoprzestrzeni która jest stałą. Zjawiska występujące w tej przestrzeni nie powodują zmian "czasu" tylko skracają lub wydłużają strumienie energii.
Dla tego możliwym jest istnienie wielu "wszechświatów" (materii przenikliwej) w jednej przestrzeni różniących sie częstotliwością wlasną.
Fizyka kwantowa pozwala wyjasnic ze ciala znajdujace sie w jednej przestrzeni mogą istniec w kilku "wszechswiatach" co tłumaczy światy równolegle.

Prawda jest ze starzy naukowcy są jak sekta staruszek słuchająca radia Maryja.

Btw. Względnie wszyscy macie racje.
Ja tez mam racje mówiąc ze mieszkam na marsie.
Dylatacja czasu pomorze wam to zrozumieć.
(coś co powstało lub dopiero powstanie istnieje od zawsze)

Pozdro.
Hirager
Hirager 2010.08.11 22:35
Cała siła czarnej dziury pochodzi z jej ogromnej grawitacji. A grawitacja jest efektem działania masy. E=mc^2.
Co Ci się nie podoba? Ja już swoje powiedziałem. Dobranoc.
AUTOR: michał wierzbicki
DODANO: 11.08.2010
ŹRÓDŁO: engadget
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 2825

CENEO KUP NAJTANIEJ
Adapter do ładowarek / zasilaczy Apple Adapter do ładowarek / zasilaczy Apple
Dostępny w 28 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
GRAFSOFT BUCHALTER WINDOWS GRAFSOFT BUCHALTER WINDOWS
Dostępny w 2 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
CD ROM Tłumacz i słownik języka włoskiego CD ROM Tłumacz i słownik języka włoskiego
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Fellowes Podstawa pod monitor LCD/TFT Plus Smart Suites Fellowes Podstawa pod monitor LCD/TFT Plus Smart Suites
Dostępny w 2 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Apple TV (MC572LL/A) Apple TV (MC572LL/A)
Dostępny w 3 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Sonda
Wyraź swoją opinię