Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

News

rozwiń
Strona główna News Wydarzenia Nauka i technika Goodyear prezentuje kuliste opony przyszłości

Parkowanie nigdy nie było prostsze.

Goodyear prezentuje kuliste opony przyszłości

Przez dekady zmieniały się kształty samochodów i technologie z nimi współpracujące, ale opony w gruncie rzeczy nie przechodziły spektakularnych przeobrażeń. Goodyear zamierza to zmienić.

 

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie firma Goodyear zaprezentowała koncepcyjny model opony, która może przynieść branży prawdziwą rewolucję. Eagle 360 wyróżnia się przede wszystkim kształtem. Kulista opona połączona będzie z podwoziem na zasadzie lewitacji magnetycznej, dzięki czemu zwiększy się komfort jazdy pasażerów. Kulisty kształt wpłynie na bezpieczeństwo jazdy powodując na swobodne manewrowanie pojazdem we wszystkich kierunkach. Rozwiązanie zwiększy sterowność auta i zlikwiduje problemy z parkowaniem.

Dodatkowo opona posiada wbudowane czujniki pozwalające na analizę środowiska, po którym się porusza, co może być wykorzystane w komunikacji z innymi pojazdami. Eagle 360 będzie potrafiła też monitorować swoje ciśnienie i obracać się automatycznie w taki sposób, by równomiernie się zużywać i wpłynąć na dłuższy przebieg jazdy. Nawet sam projekt bieżnika jest innowacyjny - swoim wzorem przypomina koralowca. Według Goodyear bieżnik będzie działał jak naturalna gąbka - ma sztywnieć w suchych warunkach i mięknąć na mokrej nawierzchni.
Niestety nie wiadomo kiedy pojawią się na rynku pojazdy, które mogłyby wykorzystać takie rozwiązanie. Koncepcja firmy Goodyear wygląda jednak niezwykle obiecująco.
Gość IP: 91.125.100.* 2016.03.03 18:33
mooooze za 100lat to bedzie (wtedy gdy wszystkie ulice beda przerobione na magnetyczne) - poki co nie stac panstw NAWET na naprawe obecnych
Gość IP: 77.254.121.* 2016.03.03 19:42
"wtedy gdy wszystkie ulice beda przerobione na magnetyczne"

Tak, za 100 lat. Ale nie w Polsce. Wówczas w Polsce będą nadal ulice asfaltowe ale o standardzie porównywalnym z panującym obecnie w Niemczech.
Rumcajs71
Rumcajs71 2016.03.03 20:56
Czytać ze zrozumieniem ;P
Magnetyczna lewitacja ma być wykorzystana pomiędzy elementami zawieszenia pojazdu a oponą. W zasadzie żadnego zawieszenia nie potrzeba, bo za amortyzację, przeniesienie napędu, czy kierunek toczenia odpowiadać będą właśnie odpowiednio modyfikowane pola magnetyczne.
Gość IP: 79.191.247.* 2016.03.03 21:17
Ciekaw jestem tylko jak by wyglądała kwestia awaryjnego hamowania, pole magnetyczne raczej nie umożliwi takiej siły hamowania jak tradycyjne hamulce...
Gość IP: 89.64.13.* 2016.03.03 21:44
Gość IP: 79.191.247.* 2016.03.03 21:17
Ciekaw jestem tylko jak by wyglądała kwestia awaryjnego hamowania, pole magnetyczne raczej nie umożliwi takiej siły hamowania jak tradycyjne hamulce...

Zostaje podeszwa.
:-)
Gość IP: 87.239.222.* 2016.03.03 22:41
Co za bzdura... Mam rozumieć, że zaprojektowali opony do "kulistych kół" (trochę głupio brzmi :D)zawieszonych i napędzanych magnetycznie, których nie potrafimy jeszcze stworzyć.

To ja może zajmę się doborem składu karmy dla gadających wiewiórek. Jak ktoś takie wyhoduje, to będą miały co jeść.
gkowal
gkowal 2016.03.03 23:11
Jasne lewitacja magnetyczna :) A prąd to chyba ze spalania gazow zalegających w jelitach będzie. Idealnie ekologiczny samochod!
Gość IP: 77.65.89.* 2016.03.04 07:41
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad serwisu.
Gość IP: 85.112.197.* 2016.03.04 08:09
Przecież podobny "koncept" był już 12 lat temu w filmie "Ja,robot".
Gość IP: 78.31.92.* 2016.03.04 08:10
hmm ulice w niemczech wcale nie są aż tak fantastyczne jak ich legenda...

Trzeba zauważyć ile u nas jest dróg ostatnio wybudowanych.
W Niemczech jak się zjedzie na lokalną drogę to też wcale pięknie nie jest (tak jak u nas są lepsze i gorsze).

Tak naprawdę to kierowcy są sami sobie winni złego stanu dróg i to nie jest portal na którym by można to rozkminiać - ale za większość złych nawierzchni odpowiadają przeładowane tiry a jak nie przeładowane to ich natężenie jest takie, że żadna droga by tego nie wytrzymała na dłuższą metę.
Gość IP: 77.253.249.* 2016.03.04 09:17
Dlatego won z tirami!
Niech przeładowują towar na mniejsze samochody ciężarowe i więcej korzystają z pociągów towarowych. Gady.
A tiry na terenie zabudowanym powinny być zabronione.
Niech tirowcy się nie gniewają, bo to nie do nich pretensje, tylko do pieprzonego systemu.
Gość IP: 89.228.100.* 2016.03.04 12:09
Sam pomysł już funkcjonuje (głośnik bluetooth lewitujący), tylko przy braku zasilania będzie wielkie babuch :)
bzz
bzz 2016.03.04 16:54
@Gość IP: 85.112.197.*
Też skojarzyło mi się z "Ja robot"
romil
romil 2016.03.04 18:33
@Gość IP: 87.239.222.*
W temacie żarełka dla gadających wiewiórek to zacznij się nim dokarmiać sam. Gadasz i jesteś na poziomie umysłowym wiewiórki (bez obrazy wiewiórek oczywiście).
Koncept to pomysł, a ich wydaje się całkiem dopracowany. Widziałeś robota BB-8? Widziałeś, że działa?
Teraz wystarczy podnieść moc tego lewitującego robocika i zawiesić na nim samochód.
Kwestia nie polega na jakości tylko na ilości - trzeba tylko rozwiązać znane problemy techniczne i nie trzeba wymyślać nic nowego.
Może to być następny krok po wprowadzeniu samochodów autonomicznych.
Gość IP: 46.151.113.* 2016.03.04 19:47
"Gość IP: 77.65.89.* 2016.03.04 07:41
...po drugie, kiedy się kurwa wreszcie nauczycie osadzać wideo z fullscreenem na tym portalu, ile razy można na to zwracać uwagę głąby, czy to jest taki problem, jakoś gdzieindziej dali radę"

No i po co się unosi...? Zmień przeglądarkę albo napraw sobie system. Dlaczego ja tu nigdy nie mam problemu z filmami na pełnym ekranie? Fajnie jest szukać kupy u kogoś, podczas gdy ma się zasrane własne podwórko... prawda?
acomp
acomp 2016.03.04 22:46
Zawsze myślałem że Chip to miesięcznik informatyczny a nie motoryzacyjny. Czyżbym się mylił
Gość IP: 77.252.194.* 2016.03.05 00:55
Patrząc tylko z praktycznego punktu widzenia:
-albo opony będą sztywne i znacznie zmniejszy się powierzchnia styku z nawierzchnią i tym samym siła hamowania, albo gdy będą elastyczne (by zachować obecne parametry hamowania) to siła marnowana na uginanie znacznie zwiększy opory toczenia i tym samym zużycie paliwa.
-jeśli samochód ma być zawieszony na polu magnetycznym nad tymi kulami, to zamiast wykorzystywać energie tylko do przełamania oporu powietrza i toczenia, to jeszcze trzeba będzie dostarczyć energię do przełamania siły grawitacji. Takie rozwiązanie to można stosować w superszybkich pociągach bo pozwala osiągnąć większą prędkość, ale w samochodach zwykły napęd kołowy i tak pozwala osiągnąć prędkość powyżej dopuszczalnej.
-dodatkowo ciekawe jak rozwiązali kwestię wypadków i np dachowania, tak by niczym nie przyczepiona do samochodu kula nie poleciała kilkaset metrów dalej i nie zrobiła komuś krzywy.
Gość IP: 87.207.77.* 2016.03.05 16:11
Redakcja się pomyliła i zamieściła ten artykuł o dwadzieścia kilka dni za wcześnie.
Gość IP: 77.65.89.* 2016.03.06 10:58
* 46.151.113.*
A dlaczego ja nie mam problemu nigdzie ani na żadnej przeglądarce, a jedynie tutaj?
Gość IP: 46.151.113.* 2016.03.06 21:41
UP, a skąd ja mam wiedzieć co ty masz w systemie i jaką przeglądarkę. U mnie na Operze w wersji 12 wszystko było i jest ok.
AUTOR: sylwia zimowska
DODANO: 03.03.2016
Tagi producenckie: goodyear
Tagi modelu: eagle 360
ŹRÓDŁO: Gizmag.com
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 13232
CENEO KUP NAJTANIEJ
Przewód HDMI 1.4 Profigold PROV1201 Przewód HDMI 1.4 Profigold PROV1201
Dostępny w 4 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Braun  8000 Kombipack 51s Braun 8000 Kombipack 51s
Dostępny w 2 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Canon Lens Cap E pokrywka (52mm) Canon Lens Cap E pokrywka (52mm)
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Fossil FS4745 Fossil FS4745
Dostępny w 13 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu