Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

News

rozwiń
Strona główna News Wydarzenia Statystyka Ranking serwisów społecznościowych według Polek

Pierwsze miejsce było do przewidzenia…

Ranking serwisów społecznościowych według Polek

Polki pokochały Facebooka i uczucie to nie traci na sile. Jak pokazują wyniki badania, które na zlecenie Westwing Home & Living przeprowadziła firma badawcza PMR, ponad 70% użytkowniczek Internetu korzysta z Facebooka codziennie, a 6 na 10 ankietowanych robi to częściej niż rok temu. Dużą popularnością wśród kobiet w Polsce cieszą się również dwa inne serwisy – Youtube i Instagram. Pozostałe popularne na świecie platformy społecznościowe nie przyjęły się w naszym kraju – dowodzą wyniki sondażu.

Westwing Home & Living, wiodąca firma e-commerce z branży wyposażenia wnętrz, wraz z firmą badawczą PMR przeprowadziła badanie, w którym postanowiła sprawdzić, jak Polki korzystają z serwisów społecznościowych. Niekwestionowanym liderem zestawienia okazał się Facebook. Wyniki sondażu pokazują, że 7 na 10 użytkowniczek internetu korzysta z niego każdego dnia. Największą popularność serwis zyskał wśród młodych Polek – 82% ankietowanych w wieku 18-24 lat zagląda do niego codziennie, a 93% co najmniej raz w tygodniu. Mimo przepowiadanego zmierzchu Facebooka, wśród rodaczek cieszy się on niesłabnącą popularnością. Sześć na dziesięć użytkowniczek zadeklarowało, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Co ciekawe, największy wzrost zainteresowania Facebookiem widoczny jest wśród najstarszych ankietowanych – 72% użytkowniczek powyżej 55. roku życia przyznało, że obecnie częściej korzysta z platformy.

Mimo powszechnym opiniom, Polki zaglądają na Facebooka nie tylko po to, by sprawdzić, co słychać u znajomych, przeczytać ich posty i komentarze, ale również same chętnie dzielą się swoimi wrażeniami i doświadczeniami. Jak dowodzą wyniki badania, sześć na dziesięć użytkowniczek serwisu zamieszcza posty przynajmniej raz w tygodniu, a co piąta robi to codziennie!

Facebook stał się nieocenionym narzędziem komunikacji. Dzięki niemu możemy utrzymywać nieprzerwany kontakt ze znajomymi, wiemy gdzie są, co robią, z kim się spotykają. To daje poczucie zacieśniania relacji. Kobiety – nawet bardziej niż mężczyźni – lubią dzielić się wrażeniami, opowiadać o swoich przeżyciach, po prostu porozmawiać. Dzięki możliwościom, jakie oferuje Facebook, mogą to robić w każdym momencie, dlatego jest im tak bliski – mówi Marta Suchodolska, Dyrektor Stylu Westwing.pl.

Jak pokazują wyniki badania, Polki coraz chętniej korzystają także z serwisu YouTube – 29% badanych zagląda do niego codziennie, a 73% robi to przynajmniej raz w tygodniu. Jednocześnie 58% użytkowniczek deklaruje, że korzysta z niego częściej niż rok temu. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku Instagrama. Mimo że w Polsce serwis ten nadal nie cieszy się bardzo dużą popularnością, z roku na rok zdobywa coraz większą grupę wiernych użytkowników. Wyniki sondażu przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living dowodzą, że regularnie korzysta z niego już niemal co trzecia internautka. Co więcej, niemal 70% użytkowniczek serwisu deklaruje, że zagląda do niego częściej niż rok temu, a 6 na 10 badanych przyznaje, że zamieszcza w nim posty regularnie.

Instagram z roku na rok cieszy się w Polsce coraz większą popularnością. Wynikać to może z faktu, że korzystając z serwisu operujemy nie słowem, a obrazem. Zamieszczenie obrazu jest znacznie prostsze i zajmuje mniej czasu niż sformułowanie ciekawego i angażującego posta. Jednocześnie taki wpis nie traci na wartości, wręcz przeciwnie obraz może nieraz powiedzieć znacznie więcej niż słowa – mówi Marcin Rzepka, partner PMR.

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Westwing Home & Living pokazują, że pozostałe popularne na świecie serwisy społecznościowe – Twitter, Pinterest, Snapchat, WhatsApp – nie zyskały w Polsce dużej popularności. Do codziennego używania Snapchata przyznaje się zaledwie 9% ankietowanych Polek, WhatsAppa – 8%, Twittera – 5%, a Pinteresta – 2%. Jednocześnie użytkowniczki tych serwisów, doceniając ich funkcjonalność, korzystają z nich częściej niż rok temu – częstsze korzystanie deklaruje 65% użytkowniczek Snapchata, 63% WhatsAppa, 59% Twittera oraz 53% użytkowniczek Pinteresta.

Badanie przeprowadziła firma PMR na zlecenie Westwing Home & Living w dniach 3-6 listopada 2015 roku. Dane zebrane zostały metodą CAWI. Sondaż przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 pełnoletnich Polek, korzystających z internetu co najmniej kilka razy w miesiącu. Grupa ta stanowi 2/3 populacji kobiet w Polsce.

Dodaj komentarz 8 komentarzy
Gość IP: 87.113.86.* 2016.01.22 10:06
te mlode smarkule az tylko czekaja by ja ktos bzyknal :/
Gość IP: 91.233.157.* 2016.01.22 11:12
A młode napalone golemy tylko czekają na to. Przyroda :D
Gość IP: 83.31.109.* 2016.01.22 21:28
Nie mogło mnie tu zabraknąć. Teraz przynajmniej mam pewność, że jak zapraszać gdzieś świeżo poznaną laseczkę, to tylko na facebooka.
acomp
acomp 2016.01.22 22:24
Te badania nie wniosły nic nowego tylko potwierdziły tą rzeczywistość.Taki trend jest nie tylko w Polsce ale też w innych krajach
Gość IP: 89.228.44.* 2016.01.23 10:43
@acomp
Oj tam, oj tam.... A kogo obchodzą badania?
Była kasa na jakieś dziwne badania? Była.
To tylko frajer by jej nie przytulił :D
Gość IP: 37.47.10.* 2016.01.23 16:25
Komentarz został usunięty ze względu na naruszenie zasad serwisu.
Gość IP: 37.152.19.* 2016.01.23 21:41
acomp jak zwykle powiedział co wiedział. Śmieci na forum nic niewnoszącymi dyrdynałami. Btw co to za zwrot "robi to częściej niż rok temu" :-/
Gość IP: 49.255.234.* 2016.01.25 00:06
sorry, ale nie wierze w ten ranking. czyli co niby wynika z tego, ze z facebooka korzystaj 10x czesciej niz z whatsapa (wartosc dodana, ktora nie generuje przychodow z reklam)? a z whatsapa podobnie jak z twittera. ranking sponsorowany
AUTOR: maciej gajewski
DODANO: 22.01.2016
ŹRÓDŁO: Westwing Home & Living
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 4087
CENEO KUP NAJTANIEJ
Brother MFC-7860DW (MFC7860DWAP1) Brother MFC-7860DW (MFC7860DWAP1)
Dostępny w 59 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
LG ECONO S09MH LG ECONO S09MH
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Philips HD7810/91 Philips HD7810/91
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Barum Bravuris 2 195/50R16 88V Barum Bravuris 2 195/50R16 88V
Dostępny w 22 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu