Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

News

rozwiń
Strona główna News Wydarzenia Trendy Wirtualna rzeczywistość napędza rozwój rynku komputerowego

Może być również wykorzystywana w medycynie i edukacji.

Wirtualna rzeczywistość napędza rozwój rynku komputerowego

Technologia wirtualnej rzeczywistości (VR) napędza rozwój rynku komputerowego. To jeden z najważniejszych trendów tego roku, który w przyszłości będzie wykorzystywany nie tylko w gamingu, lecz także w medycynie, turystyce czy edukacji – prognozuje Intel, który jest liderem technologicznym w tym zakresie.

– VR daje możliwość przeżycia głębokich doznań w świecie trójwymiarowym, przebywania w rzeczywistości naszpikowanej informacjami graficznymi – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Steve Shakespeare, który odpowiada za sprzedaż detaliczną Intela w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Technologia wirtualnej rzeczywistości do prawidłowego działania wymaga bardzo wydajnych podzespołów, dlatego jest jednym z głównych czynników napędzających rozwój komputerów. W gry komputerowe na całym świecie gra około 1,3 mld osób. Intel szacuje, że do końca przyszłego roku wydadzą oni na sprzęt komputerowy blisko 100 mld dol.

Intel wymienia wirtualną rzeczywistość jako jeden z najważniejszych trendów 2017 roku i inwestuje duże środki finansowe w rozwój zarówno VR, jak i AR (rozszerzonej rzeczywistości). Koncern ma szerokie portfolio rozwiązań stworzonych z myślą o tej technologii.

– Liczba widzów wirtualnej rzeczywistości będzie szybko rosnąć, dlatego tak mocno stawiamy na VR. To naprawdę duży biznes – mówi George Woo, eSports Marketing Manager w Intelu.

Inwestycje firm w start-upy zajmujące się tworzeniem oprogramowania i gier bazujących na wirtualnej rzeczywistości przekraczają 4 mld dol. Na początku listopada ubiegłego roku Intel poinformował o przejęciu start-upu Voke (obecnie Intel True VR), który jest liderem w dostarczaniu transmisji VR na żywo. Jeszcze wcześniej, w sierpniu, zaprezentował projekt Alloy – zestaw wirtualnej rzeczywistości typu „all in one” będący krokiem w kierunku realizacji idei tzw. rzeczywistości połączonej (merged reality), w której zaciera się granice pomiędzy światem realnym a rzeczywistością wirtualną.

Główną wadą dotychczasowych rozwiązań bazujących na wirtualnej rzeczywistości są kable, które powodują dyskomfort użytkowników. Natomiast bezprzewodowe rozwiązanie Intela – projekt Alloy  – eliminuje ten problem.

Według prognoz Intela technologie oparte na VR w niedalekiej przyszłości będą wykorzystywane nie tylko w gamingu, lecz także m.in. w branży medycznej, edukacji i turystyce.

– W medycynie VR umożliwia symulowanie zabiegów operacyjnych. Przeprowadzenie symulacji w wirtualnej rzeczywistości zwiększa prawdopodobieństwo sukcesu zabiegu na prawdziwym pacjencie. To podnosi jakość opieki medycznej – mówi Steve Shakespeare.

Technologia VR jest również przydatna w psychoterapii jako pomoc w walce z zaburzeniami lękowymi. Powstają także technologie oparte na wirtualnej rzeczywistości, których zadaniem jest pomoc dzieciom chorym na autyzm.

Intel, jeden z liderów tego rynku, wprowadził w ubiegłym roku siódmą generację procesów, które pozwalają na komfortową obsługę gier w technologii VR. Według zapowiedzi technologicznego koncernu jeszcze w tym roku ma się pojawić kolejna, ósma generacja.

– Zamierzamy kontynuować rozwój innowacji i rozbudowywać możliwości pecetów, co pozwoli stworzyć bardziej wiarygodną wirtualną rzeczywistość dla graczy – mówi Steve Shakespeare.

Intel nie tylko angażuje się w rozwój wirtualnej rzeczywistości, lecz także od jedenastu lat organizuje Intel Extreme Masters – jedną z najważniejszych imprez gamingowych na świecie. Co roku podczas IEM ponad tysiąc graczy i profesjonalnych e-sportowców rywalizuje o pulę nagród wartą kilka milionów dol.

– Imprezy e-sportowe można porównać do tradycyjnych sportów. Najlepsi gracze są gwiazdami, mają rzeszę fanów, dużych sponsorów, a pieniądze, które zarabiają, są naprawdę imponujące. Dokładnie tak jak w przypadku najlepszych, profesjonalnych sportowców – mówi George Woo.

Dodaj komentarz 7 komentarzy
Gość IP: 195.8.52.* 2017.03.18 13:12
Przede wszystkim napędzane jest to przez producentów pornografii.
Gość IP: 31.0.43.* 2017.03.18 13:34
A ja bym chciał chodzić do wirtualnej szkoły w goglach VR i uczyć się tego na czym mi zależy w łatwy do przyswojenia sposób z licznymi powtórzeniami gdy jakiegoś zagadnienia nie umiem opanować a nie w tradycyjnej szkole gdzie liczy się plan nauczania i słabe przekazywanie wiedzy przez nauczycieli którzy zarabiają zbyt mało w porównaniu do ilości ludzi jakich mają w odpowiedni sposób wykształcić w danym kierunku.

Lu
Lu 2017.03.18 19:40
News identyczny, kropka w kropke, jak ten od pana Domańskiego, sprzed 3 dni. Zespołowi Chipa gratuluję (braku) koordynacji.

http://www.chip.pl/news/sprzet/wyswietlanie-obrazu/2017/03/intel-przypomina-vr-to-nie-tylko-gry
Gość IP: 83.21.218.* 2017.03.18 21:14
Gość IP: 31.0.43.* 2017.03.18 13:34
A oczek Ci nie szkoda?
Ekrany szkodzą, a siedzenie godzinami w VR zdrowe raczej nie jest.
Gdzie te ideały w zdrowym ciele zdrowy duch?
Czytaj, rozmawiaj, myśl, sprawdzaj, dyskutuj, pływaj, biegaj, słuchaj muzyki, podrywaj dziewczyny, żyj.
Gość IP: 88.156.28.* 2017.03.19 11:01
@up
Po angielsku szło to jakoś tak:

Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin can openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed-interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suit on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing spirit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pissing your last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life… But why would I want to do a thing like that? I chose not to choose life: I chose something else. And the reasons? There are no reasons. Who needs reasons when you've got heroin?
Gość IP: 217.8.178.* 2017.03.20 13:46
VR i AR sprawdzą się doskonale w leczeniu zaburzeń psychicznych, również tych, które same wywołały :)
acomp
acomp 2017.03.20 21:57
VR jak na razie raczkuje ale zgadzam się z fachowcami Intel że jest to przyszłość i już widać wzrastający trend w zakupach
AUTOR: maciej gajewski
DODANO: 18.03.2017
ŹRÓDŁO: Newseria BIZNES
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 1652
CENEO KUP NAJTANIEJ
REXEL Arkusze olejowe do niszczarek - 12 szt. REXEL Arkusze olejowe do niszczarek - 12 szt.
Dostępny w 2 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Asus H110T Asus H110T
Dostępny w 18 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Hyundai WS Senzor 2032 Hyundai WS Senzor 2032
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Foodexpert RM-5166 Foodexpert RM-5166
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
OVERMAX OV-RB-02 OVERMAX OV-RB-02
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu