Przeglądasz: Astronomia

Projekt Exoplanet Explorers: nowy układ K2-138

Społeczność internetowa pomogła naukowcom z Kalifornii wytypować system z nieznanymi dotąd planetami. Przewidywania miłośników astronomii sprawdziły się, co pozwoliło odkryć pięć nowych planet, których orbity są ze sobą zsynchronizowane. Internauci dostrzegli cztery planety, piątą znaleźli specjaliści.
Astronomia

Chińska stacja kosmiczna nie spadnie na obszar Polski

Chiny straciły kontrolę nad stacją Tiangong-1 we wrześniu 2016 roku. Obiekt powinien był wejść w ziemską atmosferę pod koniec 2017. Tiangong-1 jest wielkości małego domu jednorodzinnego, waży 8,5 tony i prawdopodobnie cała nie spłonie po obniżeniu orbity. Ale wiadomo, w których rejonach świata można spodziewać się elementów stacji.

SI Google odkrywa nowe planety

Sztuczna inteligencja Google pomogła naukowcom NASA znaleźć dwie planety znajdujące się w układach Kepler-90 oraz Kepler-80. SI pomoże naukowcom jeszcze dokładniej analizować dane z teleskopów.
Teleskopy obserwują całe południowe niebo. Astronomia

Astronomowie szukają cząstek organicznych w naszej galaktyce

Australijscy astronomowie użyli potężnych radioteleskopów do obserwacji cząsteczek gwiazd, gazu i pyłu w naszej galaktyce. Liczą na to, że odkryją aminokwasy, które są niezbędne do powstania życia. Naukowcom na razie udało się zaobserwować występującą w innych cząsteczkach organicznych grupę merkaptanową a także tlenek azotu, który na Ziemi odpowiada między innymi za różne czynności fizjologiczne u…
Nauka i technika

Symulacja wnętrza Słońca

Francuscy naukowcy stworzyli model powstawania rozbłysków słonecznych. Wyniki ich badań posłużą do lepszego prognozowania zmian zachodzących na Słońcu oraz ostrzegą nas przed zagrożeniem ze strony naszej gwiazdy.