Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Zapamiętaj mnie Przypomnij hasło Rejestracja
Wersja mobilna
Newsletter
Zgłoś uwagę
RSS

Testy

rozwiń
Strona główna Testy Akcesoria Nowe Mitsubishi ASX: miastoodporne, całe w bieli

Testujemy nowego małego SUV-a Mitsubishi.

Nowe Mitsubishi ASX: miastoodporne, całe w bieli

ASX to najpopularniejszy na świecie SUV ze stajni Mitsubishi, który także w Polsce cieszy się dużą popularnością. Wzięliśmy do testów najnowszą odmianę tego modelu.

Mitsubishi ASX to najmniejszy SUV (ewentualnie crossover) tej marki, ale za to cieszący się największą popularnością. Wystarczy wspomnieć, że od chwili debiutu w 2010 sprzedanych zostało już ponad 1,1 mln sztuk tego samochodu, z czego blisko 14 tysięcy w samej Polsce.

Odmiana, którą testujemy, to zaprezentowana pod koniec zeszłego roku mocno odświeżona wersja tego bestsellera, przy czym największe zmiany widać na zewnątrz samochodu. Przede wszystkim jest to totalnie nowa osłona chłodnicy, a przez to mocno zmieniony cały przód auta. Łatwo zauważalną zmianą jest także inna antena, nawiązująca kształtem do płetwy rekina.

W środku zmiany są kosmetyczne: inaczej wyprofilowane zostały tylne fotele, pojawiły się także nowe wykończenia tapicerki pojazdu.

Wygląd zewnętrzny

Oczywiście to kwestia gustu, ocena czysto subiektywna, ale mi osobiście zmieniony wygląd ASX naprawdę się spodobał. Moim zdaniem poprzednia odmiana była najgorszym przykładem tego, co robi (niestety) wielu producentów samochodów: standaryzacji wyglądu z góry na dół i z dołu do góry, przez całą linię modelową. A wtedy zawsze jest tak, że jakiś dominujący motyw stylistyczny dobrze wygląda na jednym modelu i słabo prezentuje się na innym. Tym innym był – moim zdaniem – poprzedni ASX.

Nowa wersja spodobała nam się na tyle mocno, że wzięliśmy ten samochód w kilka ciekawych miejsc i zrobiliśmy mu trochę nietypową sesję fotograficzną, dlatego więcej na temat wyglądu nie ma się co rozpisywać – oceńcie sami:

 

 

Silnik i skrzynia biegów

Przejdźmy teraz do tego, co w testowanym przez nas egzemplarzu – wersja 1.6 MIVEC Intense Plus NAVI 2WD za 89 990 zł – okazało się największym rozczarowaniem. Tak się bowiem złożyło, że zaraz po wypożyczeniu auta wyjechałem nim na obwodnicę Warszawy i wtedy dobitnie przekonałem się, że ASX zdecydowanie nie jest samochodem zaprojektowanym pod kątem pokonywania długich tras z wysokimi prędkościami.

 

 

Po pierwsze ze względu na silnik, który wprawdzie nieźle ciągnie już od stosunkowo niskich obrotów, ale jednak generalnie brakuje mu trochę dynamiki, zwłaszcza na wyższych biegach. Wyprzedzanie na trasie może okazać się problematyczne i wymagać nawet redukcji biegu z piątki na czwórkę. Po drugie powyżej 100 km/godz. samochód staje się po prostu głośny, zarówno ze względu na pracę silnika (brak 6 biegu), jak i opory powietrza. 110-120 km/godz. to nie jest oczywiście maksymalna prędkość ASX, ale to maksimum tego, co można wytrzymać, jeśli myślimy o dłuższej, komfortowej jeździe. Dlatego na autostradach i drogach szybkiego ruchu ASX sprawdzi się słabo, chyba że jesteśmy zwolennikami spokoju, slow-life i napawania się mijanymi widokami.

Do tego dochodzi jeszcze niezbyt precyzyjna skrzynia biegów, z długim drążkiem, którym trzeba się trochę namachać. Nie mam do tej skrzyni tak wielkich zastrzeżeń, jak do silnika, ale na pewno jak na współczesne standardy mogłoby być lepiej.

Podwozie, układ kierowniczy

I właśnie wtedy, gdy ASX zdążyło już na mnie zrobić niezbyt pozytywne pierwsze wrażenie, zacząłem się tym samochodem zachwycać. Wcale nie trzeba było przy tym wyjeżdżać w teren, wystarczyło pojeździć chwilę po zwykłych warszawskich ulicach i uliczkach, pełnych dziur, nierówności i progów zwalniających.

Mitsubishi ASX ma genialne zawieszenie. Jest wystarczająco sztywne, by polubić jazdę na zakrętach i wykonywanie nawet dość gwałtownych zmian kursu, a równocześnie bardzo dobrze tłumi różnego rodzaju nierówności, począwszy od drobnych dziur czy brukowanych ulic, a na progach spowalniających skończywszy.

 

 

Do tego dochodzi banał, ale właśnie tego typu, za który lubimy SUV-y – wysokość auta. 19 cm między podłożem a osłoną silnika to akurat tyle, by nie bać się parkowania przy jakichkolwiek krawężnikach. Nic się nie zaczepia, nic nie szoruje od spodu. A równocześnie sytuację na drodze widzi się lepiej, dalej, często ponad dachami innych samochodów.

Warto także pochwalić ASX za układ kierowniczy: kierownica obraca się z dobrze dobranym oporem (wspomaganie działa akurat tak, jak powinno), przekazuje też kierowcy sporo informacji o drodze, pozwala mu wyczuć teren.

Nowe technologie

To, że ASX jest modelem odświeżonym, a nie zupełnie nowym, rzutuje trochę na poziom jego wyposażenia. Tradycyjne zegary z niedużym wyświetlaczem pomiędzy nimi, brak nowoczesnych systemów bezpieczeństwa typu automatyczne hamowanie, ostrzeżenie o obiekcie w martwym polu czy opuszczaniu pasa ruchu. Tym bardziej nie ma co marzyć o tempomacie reagującym na warunki na drodze i ruch innych pojazdów albo systemie automatycznego trzymania się pasa ruchu.

Testowana przez nas wersja była wyposażona w dotykowy, 7-calowy ekran LCD służący m.in. do wyświetlania nawigacji i obrazu wyświetlanego przez kamerę tylną. O ile taka kamera jest (w wyższych wersjach), bo w przypadku testowanego egzemplarza mieliśmy do czynienia ze zwykłymi czujnikami z tyłu. Te z przodu są opcjonalne.

 

 

Dobrze działał bezkluczykowy dostęp do auta, automatyczna klimatyzacja, system multimedialny i odtwarzanie stacji radiowych. No i trzeba dodać, że teoretycznie ASX współpracuje również z systemami Android Auto i Apple CarPlay, ale... oba w Polsce są nieaktywne. Nie jest to już oczywiście wina Mitsubishi.

Warto pochwalić system nagłośnienia pojazdu (choć testowana wersja nie była wyposażona w 9-głośnikowy zestaw Rockford Fosgate). Parametry głośników zostały dobrze dobrane, pasmo wydaje się pełne począwszy od najniższych tonów, nieźle działa też system głośnomówiący, łączący się ze smartfonem przez Bluetooth.

Podsumowanie

Testowaną przez nas wersję Mitsubishi ASX naprawdę gorąco polecam, ale... głównie do miasta. To genialny samochód na miasto, który świetnie sobie radzi z wyzwaniami stawianymi przez ruch uliczny, stan dróg, duży ruch, innych kierowców, parkowanie w nietypowych miejscach, zawracanie na ciasnych parkingach itd.

 

 

To wszystko plus wygodne siedzenia i niezłe nagłośnienie sprawia, że tym samochodem naprawdę miło się podróżuje na zakupy, do pracy czy do teatru. No i można się też tą wersją wybrać czasem na jakiś wakacyjny wyjazd, natomiast jeśli ktoś planuje jednak częste podróżowanie po szybkich, długich trasach, istnieje na szczęście prosty sposób na to, by zachować powyższe zalety ASX i dodać do tego geny krążownika szos. Wystarczy wtedy kupić wersję z silnikiem Diesla 1,6 DID lub nawet 2,2 DID (150 KM), plus oczywiście 6-biegową skrzynia manualna lub automatyczna.

Dodaj komentarz 17 komentarzy
Gość IP: 217.168.142.* 2017.04.26 09:54
Komuś chyba pomyliła się tematyka portalu... o_0 Naprawdę nie ma co testować w IT?
Gość IP: 37.131.138.* 2017.04.26 10:04
Hm kilka miesięcy temu czytałem na innych portalach, że Chip.pl ma zostać zamknięty (m. innymi na Pure PC). Być może zmieniają branżę na auto moto.
Gość IP: 5.172.236.* 2017.04.26 10:18
Dla pełnego obrazu czekamy jeszcze na kursy gotowania i pokazy mody. No i kącik plotkarski o celebrytach. Będzie prawdziwy portal komputerowy.
Gość IP: 37.47.195.* 2017.04.26 11:45
chip się likwiduje, więc redaktorzy wzbogacają swoje cv o nowe umiejętności. kolejny będzie artykuł o botoksie i wargach
Gość IP: 92.16.36.* 2017.04.26 12:07
@KULAS

Mogles chociaz opisac bardziej jego komputerowe menu by bylo bardziej IT <face palm> 3:)

MASAKRA co sie dzieje na tym chip.pl :/

Gość IP: 86.130.248.* 2017.04.26 12:50
@up
To nie pomysl pana Kulasa, to nie tak jak Gajewski i love_microsoft_och, w Chipie gnije znacznie wyzej.
Gość IP: 37.47.195.* 2017.04.26 13:13
@up & @up osobiście czekam na pierwszy artykuł o hemoroidach w informatyce, albo ogólnie o pielęgnacji odbytu...
Gość IP: 79.78.174.* 2017.04.26 18:52
@Gość IP: 37.47.195.* - no to masz przecież jak wół tutaj! - Chip ma nas głęboko w odbycie!!
Gość IP: 89.68.8.* 2017.04.26 19:00
żałosne po stokroć
Lu
Lu 2017.04.26 23:35
@up
Chip chciałby być jak Logo. Niestety daleko mu, zarówno do Logo jak i do dawnego Chipa :(
Gość IP: 92.16.36.* 2017.04.26 23:36
@Gość IP: 37.47.195.* 2017.04.26 13:13

Prosze bardzo - polecam wciskanie hemoroida palcem do srodka odbytu a takze masaze prysznicem ciepla woda - w najgorszych przypadkach polecam "wtyk" do odbytniczy (jak z pornoli) wtedy jest ucisk na hemoroid - niestety trzeba z tym chodzic takze do pracy
Gość IP: 37.128.98.* 2017.04.27 10:01
ale foty fajne
Gość IP: 94.254.130.* 2017.04.27 10:09
Mitsubishi ASX nie jest SUVem.

Podobnie mądrze kiedyś napisaliście że jakaś Nokia nie ma Symbiana, więc nie ma systemu operacyjnego...

I to nie są skróty myślowe.
To jest brak profesjonalizmu (chyba powinniście zmienić kadry na takie które wiedzą o czym piszą).
Gość IP: 31.0.33.* 2017.04.28 00:51
miastoodporne? Czyli nie groźne jest podpalenie, wyrywanie lusterek, kradzież kół itp.?

Gość IP: 37.7.32.* 2017.04.28 12:59
@up Czytam te wszystkie powyższe komentarze i mi ręce opadają...Walcie się wszyscy plujący jadem, a dla reszty udanego długiego weekendu!:)
Gość IP: 37.47.97.* 2017.04.28 13:33
Ale zmieńcie tytuł artykułu. Mam filtr ustawiony na nieprzepuszczanie frazy 'porn', a najwyraźniej ten samochód coś ma z tym wspólnego.
Gość IP: 98.220.229.* 2017.04.30 05:55
Mnie zastanawia najbardziej ~ miastoodporne ~ czy ma ktos jakis pomysl o co s.i.e.m rozchodzi drogiemu redachtorkowi ... ??????
AUTOR: tomasz kulas
DODANO: 26.04.2017
Tagi producenckie: mitsubishi
LICZBA WYŚWIETLEŃ: 4529

 

 

CENEO Kup najtaniej
Garmin Dezl 570LMT Europe (020-00033-99) Garmin Dezl 570LMT Europe (020-00033-99)
Dostępny w 8 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
FiiO E11k (e 11 k) FiiO E11k (e 11 k)
Dostępny w 15 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Plantronics Savi W420 Plantronics Savi W420
Dostępny w 5 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
AKG K 550 MKII AKG K 550 MKII
Dostępny w 22 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu
Bio Groom Odżywka Natural Oatmeal 355ml Bio Groom Odżywka Natural Oatmeal 355ml
Dostępny w 1 sklepach
Sprawdź CENY tego produktu


Video
nowe filmy

Galerie
zdjęcia
Serwis 1
Serwis 2