Na temat rozmaitych uaktualnień systemów operacyjnych Microsoftu krąży kilka zabawnych anegdot. Nowelizacje tych produktów – Service Packs (SP) – po opublikowaniu naprawiano dodatkowymi “łatkami”; te zaś usprawniano pomniejszymi dodatkami. Ostatnio sporo zamieszania wywołał SP 2 do Windows NT 4.0. Na głowy programistów Microsoftu spadły setki gromów od rozgniewanych klientów, bowiem po zainstalowaniu programu naprawczego psuło się to, co wcześniej działało dobrze. W trakcie wymiany zdań okazało się, że Microsoft nie przeprowadził testów beta oferowanych uaktualnień. Doszło nawet do tego, że za pośrednictwem redakcji amerykańskich pism komputerowych delikatnie namawiano użytkowników do poczekania na Service Pack 3.
W skrócie |
Microsoft Windows 95 PL OSR 2 |
Wymagania: PC 386 DX; 4 MBRAM; karta graficzna VGA; 45 MB na dysku |
Producent: Microsoft, USA http://www.microsoft.com/ |
Dostarczył: Microsoft Sp. z o.o., Warszawa tel.: (0-22) 661 54 00 fax: (0-22) 661 53 54 http://www.microsoft.com/poland/ |
Cena: system dostępny tylko w wersji OEM (z zestawem komputerowym) |
Zdezorientowanym Czytelnikom wyjaśniamy, że nie chodzi tu bynajmniej o zabawę w kotka i myszkę. W świecie komputerów dzieje się tak wiele i tak szybko, że każdy system operacyjny w chwili oficjalnego pojawienia się na półkach sklepowych jest już częściowo przestarzały. Na dodatek nie istnieje sposób, by przetestować wszelkie możliwe konfiguracje sprzętowo-programowe. Wniosek płynie z tego taki – małe i duże programy naprawczo-uaktualniające będą pojawiały się nieustannie.